چند راهبرد موثر برای پیشرفت سئو در سال 2019، روش های سئو چیست؟

روش های سئو

وقتی صحبت از سئو و بهینه سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو به میان می‌آید، باید به این نکته توجه داشت که فقط وقتی استراتژی سئو به یک راهبرد کارآمد و قوی تبدیل می‌شود که تمامی کارها و اقدامات لازم روش های سئو، بهبود کیفیت کلی یک وب سایت انجام شود.

استراتژی‌های سئو در حالت کلی و عمومی به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:

  • محتوا محور
  • تکنیک محور
  • برد محور

روش های سئو، قدرتمندترین کانال بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف به حساب می‌آید؛

چون افراد و کسب و کارهای مختلف را به سمت محصول، سرویس یا اطلاعات شما می‌کشاند.

در کل 6586013574 سرچ در طول یک شبانه روز انجام می‌شود که 4.5 میلیارد آن از طریق گوگل است و در صورت رعایت اصول سئو، خواهید توانست که به بهترین‌ جایگاه و میزان جستجو برسید.

روش های سئو
روش های سئو

راهبردهای موثر در روش های سئو

صحبت اینجاست که چگونه می‌توان راهبردهای موثری را برای سئو دنبال کرد؟

اکثر مشاوران زبده معمولا این کار را با ممیزی و بررسی کلی یک وب سایت آغاز می‌کنند.

دلیل این کار هم کاملا روشن است؛

بررسی و ممیزی فنی یک سایت به ما این امکان و اختیار را می‌دهد که موارد مورد نیاز خود برای رسیدن به هدف مورد نظر را بفهمیم و از این موارد و نکات استفاده کنیم.

ممیزی سئو شامل چه مواردی است؟

تحلیل کلمات کلیدی و SERP
تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد رقیب
آنالیز سایت به لحاظ تکنیکی
آنالیز صفحه و سطح محتوا
آنالیز تجربه کاربر
آنالیز لینک

به طور خلاصه، ممیزی یک وب سایت به شما کمک می‌کند که برای توسعه استراتژی سئوی خود به موارد زیر برسید:

1- درک و فهم سایت، کسب و کار، بازار هدف، وضعیت کنونی و نیازهای اساسی

اولین گام برای پیشرفت هر کمپین سئو، درک تمامی مطالب لازم در مورد وب سایت است. این فاز، اهداف و برنامه‌های شما به صورت کاملا روشن، مشخص می‌کند.

2- شناسایی مسائل و چالش‌ها

وقتی شما وب سایت خود را ممیزی کنید، می‌توانید موارد زیر را هم بهتر مشخص کنید:

• مسائل پیش روی سایت

باید مسائلی همون سئو تکنیکال، سئو محلی، سئو تجارت الکترونیک، سئو موبایل، ممیزی لینک و تشخیص جریمه به طور کامل بررسی شود.

• بودجه

باید بودجه کافی برای پیشبرد یک کمپین رقابتی سئو تخصیص یابد و تعداد ساعات لازم برای انجام تمامی کارها تعیین شود.

• رقابت

از 1 تا 10، چه نمره ای به میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی خود می‌دهید؟

آیا این کلمات می‌تواند با کلمات کلیدی برندهای بزرگ رقابت کند؟

آیا رقبای شما هم روی سئو و ساخت لینک سرمایه گذاری می‌کنند؟ رقبا چه می‌کنند؟

آیا می‌توانیم با هوشمندی و خلاقیت بیشتری نسبت به آنها عمل کنیم؟

3- یافتن فرصت‌ها

وقتی چالش‌ها و مسائل خود را بررسی کردید و منابع لازم برای مقابله با مشکلات را تعیین کردید، می‌توانید فرصت‌های خوب را با استفاده از فرآیندهای زیر خلق کنید:

• بررسی کلمات کلیدی

بهترین کار برای رتبه بندی سایت در یک رده عالی در کوتاه‌ترین مدت چیست؟ رقبا از کدام کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند که به موفقیت نرسیده‌اند؟

• هوش رقابتی

رقبا به کدام روش های سئو اهمیتی نداده‌اند؟

آنها حول چه روش های سئو کار کرده‌اند و به موفقیت رسیده‌اند؟ آیا می‌توانید بهتر از رقبا عمل کنید؟

در یک موضوع مشخص با کدام سایت بیشترین رقابت را دارید؟

• شکاف‌های محتوا

از دارایی‌های کلیدی سایت خود یک فهرست تهیه کنید و ببینید که چه چیزی کم دارند و نقاط قوت و ضعفشان چیست؟

در کدام زمینه‌ها از رقبا عقب‌ترید و در کدام زمینه می‌توانید گوی سبقت را از رقبا بربایید؟

• راهکارهای مناسب

مسائل مرتبط با ترافیک غالبا به راحتی با ممیزی و ارزیابی سایت از راه های زیر برطرف می‌شوند:

اقداماتی که باید برای بررسی نیازهای سایت انجام داد.
برطرف کردن مشکلات اصلی سایت
شناسایی فرصت‌هایی که می‌توانیم با استفاده از آنها یک تکان محکم به خودمان بدهیم.

4- تعیین اهداف استراتژیک برای کمپین سئو

مطمئن شوید که هر کاری در کمپین سئو انجام می‌دهید، در راستای اهداف راهبردیتان باشد و به این اطمینان برسید که اهداف شما در راستای آرمان‌های اصلی شماست.

روش های دیگر سئو

با ارتقای کیفیت و تجربه سایت خود، ترافیک ارگانیک را بهبود ببخشید.
با بهبود ساختار، محتوا و شهرت (لینک)، کیفیت کلی سایت را بهبود ببخشید.
تمامی کارهای اساسی برای بهینه سازی ساختار، محتوا و شهرت سایت خود را انجام دهید.