03132660869

چند راهبرد موثر برای پیشرفت سئو در سال ۲۰۱۹، روش های سئو چیست؟

روش های سئو

وقتی صحبت از سئو و بهینه سازی سایت‌ ها برای موتور های جستجو به میان می‌ آید، باید به این نکته توجه داشت که فقط وقتی استراتژی سئو به یک راهبرد کارآمد و قوی تبدیل می‌ شود که تمامی کار ها و اقدامات لازم برای روش های سئو ، باعث بهبود کیفیت کلی یک وب سایت شود.

استراتژی‌ های سئو در حالت کلی و عمومی به سه دسته زیر تقسیم می‌ شود:

  • محتوا محور
  • تکنیک محور
  • برد محور

روش های سئو ، قدرتمندترین کانال بازاریابی برای کسب و کار های مختلف به حساب می‌ آید؛ چون افراد و کسب و کار های مختلف را به سمت محصول، سرویس یا اطلاعات شما می‌ کشاند.

در کل ۶۵۸۶۰۱۳۵۷۴ سرچ در طول یک شبانه روز انجام می‌ شود که ۴.۵ میلیارد آن از طریق گوگل است و در صورت رعایت اصول سئو، خواهید توانست که به بهترین‌ جایگاه و میزان جستجو برسید.

روش های سئو
روش های سئو

راهبرد های موثر در روش های سئو

صحبت اینجاست که چگونه می‌ توان راهبرد های موثری را برای سئو دنبال کرد؟

اکثر مشاوران زبده معمولا این کار را با ممیزی و بررسی کلی یک وب سایت آغاز می‌ کنند. دلیل این کار هم کاملا روشن است؛

بررسی و ممیزی فنی یک سایت به ما این امکان و اختیار را می‌ دهد که موارد مورد نیاز خود برای رسیدن به هدف مورد نظر را بفهمیم و از این موارد و نکات استفاده کنیم.

شاید تمایل به خواندن این مقاله را هم داشته باشید: ۴ استراتژی SEO و بازاریابی برای کسب و کار های کوچک و متوسط چیست؟

ممیزی سئو شامل چه مواردی است؟

تحلیل کلمات کلیدی و SERP
تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد رقیب
آنالیز سایت به لحاظ تکنیکی
آنالیز صفحه و سطح محتوا
آنالیز تجربه کاربر
آنالیز لینک

به طور خلاصه، ممیزی یک وب سایت به شما کمک می‌ کند که برای توسعه استراتژی و روش های سئو خود به موارد زیر برسید:

۱- درک و فهم سایت، کسب و کار، بازار هدف، وضعیت کنونی و نیاز های اساسی

اولین گام برای پیشرفت هر کمپین سئو، درک تمامی مطالب لازم در مورد وب سایت است. این فاز، اهداف و برنامه‌ های شما به صورت کاملا روشن، مشخص می‌ کند.

۲- شناسایی مسائل و چالش‌ ها

وقتی شما وب سایت خود را ممیزی کنید، می‌ توانید موارد زیر را هم بهتر مشخص کنید:

• مسائل پیش روی سایت

باید مسائلی همچون سئو تکنیکال، سئو محلی، سئو تجارت الکترونیک، سئو موبایل، ممیزی لینک و تشخیص جریمه به طور کامل بررسی شود.

• بودجه

باید بودجه کافی برای پیشبرد یک کمپین رقابتی سئو تخصیص یابد و تعداد ساعات لازم برای انجام تمامی کار ها تعیین شود.

• رقابت

از ۱ تا ۱۰، چه نمره ای به میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی خود می‌ دهید؟

آیا این کلمات می‌ تواند با کلمات کلیدی برند های بزرگ رقابت کند؟

آیا رقبای شما هم روی سئو و ساخت لینک سرمایه گذاری می‌ کنند؟ رقبا چه می‌ کنند؟

آیا می‌ توانیم با هوشمندی و خلاقیت بیشتری نسبت به آن ها عمل کنیم؟

۳- یافتن فرصت‌ ها

وقتی چالش‌ ها و مسائل خود را بررسی کردید و منابع لازم برای مقابله با مشکلات را تعیین کردید، می‌ توانید فرصت‌ های خوب را با استفاده از فرآیند های زیر خلق کنید:

• بررسی کلمات کلیدی

بهترین کار برای رتبه بندی سایت در یک رده عالی در کوتاه‌ ترین مدت چیست؟

رقبا از کدام کلمات کلیدی استفاده کرده‌ اند که به موفقیت نرسیده‌ اند؟

• هوش رقابتی

رقبا به کدام روش های سئو اهمیتی نداده‌ اند؟

آن ها حول چه روش های سئو کار کرده‌ اند و به موفقیت رسیده‌ اند؟ آیا می‌ توانید بهتر از رقبا عمل کنید؟

در یک موضوع مشخص با کدام سایت بیشترین رقابت را دارید؟

• شکاف‌ های محتوا

از دارایی‌ های کلیدی سایت خود یک فهرست تهیه کنید و ببینید که چه چیزی کم دارند و نقاط قوت و ضعفشان چیست؟

در کدام زمینه‌ ها از رقبا عقب‌ ترید و در کدام زمینه می‌ توانید گوی سبقت را از رقبا بربایید؟

• راهکار های مناسب

مسائل مرتبط با ترافیک غالبا به راحتی با ممیزی و ارزیابی سایت از راه های زیر برطرف می‌ شوند:

اقداماتی که باید برای بررسی نیاز های سایت انجام داد. برطرف کردن مشکلات اصلی سایت شناسایی فرصت‌ هایی که می‌ توانیم با استفاده از آن ها یک تکان محکم به خودمان بدهیم.

۴- تعیین اهداف استراتژیک برای کمپین سئو

مطمئن شوید که هر کاری در کمپین سئو انجام می‌ دهید، در راستای اهداف راهبردیتان باشد و به این اطمینان برسید که اهداف شما در راستای آرمان‌ های اصلی شما و بر اساس روش های سئو می باشد.

روش های دیگر سئو

با ارتقای کیفیت و تجربه سایت خود، ترافیک ارگانیک را بهبود ببخشید. با بهبود ساختار، محتوا و شهرت (لینک)، کیفیت کلی سایت را بهبود ببخشید. تمامی کار های اساسی برای بهینه سازی ساختار، محتوا و شهرت سایت خود را انجام دهید.

گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.

WhatsApp با ما در تماس باش