چند راهبرد موثر برای پیشرفت سئو در سال ۲۰۱۹ . روش های سئوچیست؟

توسط admin بهمن ۰۱, ۱۳۹۷
روش های سئو
چند راهبرد موثر برای پیشرفت سئو در سال 2019 . روش های سئوچیست؟Reviewed by Admin on Jan 21Rating: 5.0

وقتی صحبت از سئو و بهینه سازی سایت‌ها برای موتورهای جستجو به میان می‌آید، باید به این نکته توجه داشت که فقط وقتی استراتژی سئو به یک راهبرد کارآمد و قوی تبدیل می‌شود که تمامی کارها و اقدامات لازم روش های سئو، بهبود کیفیت کلی یک وب سایت انجام شود.
استراتژی‌های سئو در حالت کلی و عمومی به سه دسته زیر تقسیم می‌شود:
• محتوا محور
• تکنیک محور
• برد محور

سئو، قدرتمندترین کانال بازاریابی برای کسب و کارهای مختلف به حساب می‌آید؛ چون افراد و کسب و کارهای مختلف را به سمت محصول، سرویس یا اطلاعات شما می‌کشاند.

در کل ۶۵۸۶۰۱۳۵۷۴ سرچ در طول یک شبانه روز انجام می‌شود که ۴٫۵ میلیارد آن از طریق گوگل است و در صورت رعایت اصول سئو، خواهید توانست که به بهترین‌ جایگاه و میزان جستجو برسید.

راهبردهای موثر سئو

صحبت اینجاست که چگونه می‌توان راهبردهای موثری را برای سئو دنبال کرد؟

اکثر مشاوران زبده معمولا این کار را با ممیزی و بررسی کلی یک وب سایت آغاز می‌کنند.

دلیل این کار هم کاملا روشن است؛

بررسی و ممیزی فنی یک سایت به ما این امکان و اختیار را می‌دهد که موارد مورد نیاز خود برای رسیدن به هدف مورد نظر خود را بفهمیم و از این موارد و نکات استفاده کنیم.

ممیزی سئو شامل چه مواردی است؟

• تحلیل کلمات کلیدی و SERP
• تجزیه و تحلیل و تحقیق در مورد رقیب
• آنالیز سایت به لحاظ تکنیکی
• آنالیز صفحه و سطح محتوا
• آنالیز تجربه کاربر
• آنالیز لینک

به طور خلاصه، ممیزی یک وب سایت به شما کمک می‌کند که برای توسعه استراتژی سئوی خود به موارد زیر برسید:

۱- درک و فهم سایت، کسب و کار، بازار هدف، وضعیت کنونی و نیازهای اساسی

اولین گام برای پیشرفت هر کمپین سئو، درک تمامی مطالب لازم در مورد وب سایت است. این فاز، اهداف و برنامه‌های شما به صورت کاملا روشن، مشخص می‌کند.

۲- شناسایی مسائل و چالش‌ها

وقتی شما وب سایت خود را ممیزی کنید، می‌توانید موارد زیر را هم بهتر مشخص کنید:
• مسائل پیش روی سایت
باید مسائلی همون سئو تکنیکال، سئو محلی، سئو تجارت الکترونیک، سئو موبایل، ممیزی لینک و تشخیص جریمه به طور کامل بررسی شود.
• بودجه
باید بودجه کافی برای پیشبرد یک کمپین رقابتی سئو تخصیص یابد و تعداد ساعات لازم برای انجام تمامی کارها تعیین شود.
• رقابت
از ۱ تا ۱۰، چه نمره ای به میزان رقابتی بودن کلمات کلیدی خود می‌دهید؟

آیا این کلمات می‌تواند با کلمات کلیدی برندهای بزرگ رقابت کند؟

آیا رقبای شما هم روی سئو و ساخت لینک سرمایه گذاری می‌کنند؟ رقبا چه می‌کنند؟

آیا می‌توانیم با هوشمندی و خلاقیت بیشتری نسبت به آنها عمل کنیم؟

۳- یافتن فرصت‌ها

وقتی چالش‌ها و مسائل خود را بررسی کردید و منابع لازم برای مقابله با مشکلات را تعیین کردید، می‌توانید فرصت‌های خوب را با استفاده از فرآیندهای زیر خلق کنید:
• بررسی کلمات کلیدی
بهترین کار برای رتبه بندی سایت در یک رده عالی در کوتاه‌ترین مدت چیست؟ رقبا از کدام کلمات کلیدی استفاده کرده‌اند که به موفقیت نرسیده‌اند؟
• هوش رقابتی
رقبا به کدام روش های سئو اهمیتی نداده‌اند؟

آنها حول چه روش های سئو کار کرده‌اند و به موفقیت رسیده‌اند؟ آیا می‌توانید بهتر از رقبا عمل کنید؟

در یک موضوع مشخص با کدام سایت بیشترین رقابت را دارید؟
• شکاف‌های محتوا
از دارایی‌های کلیدی سایت خود یک فهرست تهیه کنید و ببینید که چه چیزی کم دارند و نقاط قوت و ضعفشان چیست؟

در کدام زمینه‌ها از رقبا عقب‌ترید و در کدام زمینه می‌توانید گوی سبقت را از رقبا بربایید؟

• راهکارهای مناسب
مسائل مرتبط با ترافیک غالبا به راحتی با ممیزی و ارزیابی سایت از راه های زیر برطرف می‌شوند:

• اقداماتی که باید برای بررسی نیازهای سایت انجام داد.
• برطرف کردن مشکلات اصلی سایت
• شناسایی فرصت‌هایی که می‌توانیم با استفاده از آنها یک تکان محکم به خودمان بدهیم.

۴- تعیین اهداف استراتژیک برای کمپین سئو

مطمئن شوید که هر کاری در کمپین سئو انجام می‌دهید، در راستای اهداف راهبردیتان باشد و به این اطمینان برسید که اهداف شما در راستای آرمان‌های اصلی شماست.

روش های سئو

• با ارتقای کیفیت و تجربه سایت خود، ترافیک ارگانیک را بهبود ببخشید.
• با بهبود ساختار، محتوا و شهرت (لینک)، کیفیت کلی سایت را بهبود ببخشید.
• تمامی کارهای اساسی برای بهینه سازی ساختار، محتوا و شهرت سایت خود را انجام دهید.

اشتراک در شبکه های اجتماعی

اطلاع از جدیدترین مقالات

جهت مطلع شدن از آخرین و جدیدترین مقالات، آدرس ایمیل خود را وارد نمایید

نظر دادن

ایمیل شما منتشر نخواهد شد.پر کردن فیلدهای ستاره دار الزامی است *