انتخاب عنوان مناسب برای سئو سایت
انتخاب عنوان مناسب برای سئو سایت چگونه است؟
تگ عنوان یکی از عناصر مهم یک صفحه وب نامیده می شود. از این تگ در نتایج موتور های جستجو استفاده می شود و بر روی سئو سایت و بهبود نتایج در موتور های جستجو بسیار تاثیر گذار است. عنصر عنوان یک صفحه وب به معنای شرح دقیق و مختصر از محتوای صفحه است. این عنصر هم برای سئو سایت و هم کاربران بسیار مهم است.
نمونه کد <title> در صفحه وب
<head>
<title>Example Title</title>
</head>
فرمت بهینه عنوان صفحه
کلمه کلیدی اصلی – کلمه کلیدی ثانویه – … | نام برند
طول بهینه مناسب برای موتور های جستجو
گوگل به طور معمول ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر اول از یک تگ عنوان را به طور کامل نمایش می دهد و اگر بیشتر از این مقدار باشد ادامه این تگ را به صورت “…” نمایش می دهد. شما سعی نمایید که این تگ را در صفحات خود کمتر از ۵۵ کاراکتر نگه دارید.
چرا تگ عنوان صفحات برای سئو سایت مهم می باشد؟
عنوان صفحه تاثیر زیادی بر سئو سایت شما خواهد داشت و می توانید با درست تعریف کردن این تگ، ورودی سایت خود را از گوگل افزایش دهید. این تگ در سه مکان کلیدی نمایش داده می شود که به توضیح هر کدام در ذیل پرداخته ایم:
مرورگر ها:
تگ title صفحه در بالای تب مرورگر ها نمایش داده می شود (همانند شکل زیر). مرورگر هایی مانند گوگل کروم، اپرا، اینترنت اکسپلورر و غیره… .

مرورگر ها
نتایج موتور های جستجو:
در نتایج موتور های جستجو اولین خطی که در هر یک از نتایج نمایش داده می شود، عنوان صفحات می باشد که در تگ متا تعریف شده اند و همین امر موجب اهمیت سئو می شود.
هنگام استفاده از کلمات کلیدی در این تگ، موتور های جستجو آن ها را در نتایج جستجو برجسته و پررنگ تر نمایش می دهند. اگر کاربر یک کلمه کلیدی را جستجو کند، آن نتایجی که از آن کلمه کلیدی در تگ title صفحه خود استفاده کرده باشند، نرخ بالاتری از طریق کلیک دریافت می کنند و این بر روی سئو سایت بسیار تاثیر گذار خواهد بود.
شاید تمایل به خواندن این مقاله را هم داشته باشید: نقش متا تگ توضیحات در سئو سایت

نتایج موتور های جستجو
اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی:
هنگامی که شما لینک وب سایتتان را در شبکه های اجتماعی به اشتراک می گذارید، به طور پیش فرض تگ عنوان صفحه نمایش داده می شود.

اشتراک گذاری در شبکه های اجتماعی
بهینه سازی عنوان صفحات
از آن جا که بخش مهمی از بهینه سازی نتایج موتور های جستجو، تگ عنوان صفحات می باشد، اجرای بهترین شیوه ها برای این تگ، تاثیر گذاری بالای در سئو سایت وب سایت شما خواهد داشت.
توصیه های مهمی در زیر ذکر شده است که شما را در ساختن بهینه ترین تگ title برای صفحات وب سایت خود کمک می کند:
تعداد کاراکتر:
همان طور که در بالا گفته شد، اگر تعداد کاراکتر های عنوان صفحات بیش از یک طول خاص باشد، در نتایج جستجو حذف می شود. طول بهینه بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر می باشد. بسیاری از متخصصین سئو استفاده از کلمات کلیدی در تگ عنوان صفحات خود برای اهداف رتبه بندی وب سایت استفاده می کنند.
استفاده از کلمات کلیدی مهم:
از کلمات کلیدی مهم در تگ عنوان صفحات خود استفاده نمایید تا نرخ کلیک وب سایت شما افزایش یابد و رتبه بندی وب سایت شما ارتقا پیدا کند.
نام برند:
بسیاری از وب سایت ها از نام برند خود در این تگ استفاده می کنند. بهترین مکان برای استفاده از نام برند در تگ title کجا می باشد؟
اگر نام برند شما به خوبی شناخته شده باشد، در اول از تگ عنوان استفاده نمایید ولی اگر نام برند شما شناخته شده نمی باشد، در آخر از این تگ استفاده کنید و در اول تگ کلمات کلیدی خود را به کار ببرید.
مرتبط بودن عنوان صفحه با محتوای سایت:
نوشتن عنوان صفحه با رعایت تمامی نکات سئو، اگر ارتباطی با محتوای صفحه نداشته باشد ارزشی نخواهد داشت. کاربران انتظار دارند تا عنوان صفحه چکیده ای از محتوای صفحه باشد و هنگامی که با غیر مرتبط بودن عنوان صفحه با محتوای آن رو به رو می شوند، به سرعت وب سایت را ترک خواهند کرد و این امر باعث بدتر شدن رتبه شما در نتایج موتور های جستجو خواهد شد.
جداسازی کلمات کلیدی در عنوان
برای بهتر دیده شدن عنوان صفحات خود از یک کاراکتر جدا کننده استفاده نمایید که خوانایی عنوان صفحه نیز بیشتر شود. به طور مثال می توانید از کاراکتر (|) برای جداسازی استفاده نمایید. برای وب سایت گروه طراحی آیسا نیز در تگ عنوان صفحه اصلی از این جدا کننده استفاده کرده ایم:
طراحی سایت | سئو سایت | طراحی وب سایت | تبلیغات در گوگل | هاست و دامنه
از عنوان تکراری در صفحات بپرهیزید.
با استفاده از گوگل وبمستر می توانید مشاهده نمایید که کدام یک از صفحات شما عنوان تکراری دارند و آن ها را مرتبط با محتوای صفحه بهینه نمایید.
منبع: moz.com
گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.