تولید محتوا | بازار یابی محتوا

بازاریابی محتوا | استراتژی بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا در واقع نوعی فروش یا بازار یابی است و بخشی ازبازار یابی، اشتراک گذاری کسب و کار شما است.

در این زمینه محتوا را تولیدمیکنیم تا مخاطبین بیشتری را جذب کنیم وبتوانیم محتوای ارزشمندی را به افراد ارائه دهیم.

بازاریابی محتوا به قانون هایی میگویند،که هر یک از افراد بر اساس شناخت و دانسته های کسب و کار خود باید رعایت کرد.

ویژگی بازاریابی، فروش بالا، مقرون به صرفه بودن هزینه ها و وفاداری مشتریان است.

با نگاه عمیق تر به مراحل استراتژی بازار یابی محتوا می پردازیم:

-چشم انداز! هدف نهایی را مشخص کنیم

بازاریابی محتوا سوال هایی را برای ما به وجود می آورد که ” باید چه کارهایی را انجام دهیم؟” یا “هدف نهایی چیست؟”

در اینجا ما باید استراتژی داشته باشیم که در مقابل مخاطبان بسیار انعطاف پذیر باشد و خود را با نظرات مخاطبان تغییر کند.
سپس با این فکر پیش می رویم که در آینده شرکت در چه جایگاهی قرار دارد!

-شناخت مخاطبان

در این مرحله برای توسعه استراتژی باید همه نیاز های مخاطبان را بشناسیم.

اینکه از چه سایت هایی به مراتب استفاده می کنند؟

همچنین اطلاعات شخصی خود مخاطبان را بدانیم.
بعد با پژوهش بر روی مخاطب ، با شناخت بیشتری به جلو گام بر می داریم.

-بررسی محتوا

مرحله بسیار مهم در ایجاد بازاریابی تولید محتوا پژوهش است.

با نگاهی عمیق به محتوا آن را ایجاد می کنیم که مراحلی برای تکمیل باید رعایت کرد از جمله:موضوع، طول محتوا، ویژگی،…

ممکن است برای شما پیش بیاید که تفاوت بازار یابی محتوا و تبلیغات در چیست؟

در کل بازریابی محتوا با تبلیغات تفاوت هایی دارد:

در بازار یابی رسانه های تحت مالکیت کسب و کارها به اشتراک گذاشته می شود.

اما در صورتی که این تولید محتوا در جایی دیگر گذاشته شود به آن تبلیغات گفته می شود.

بازاریابی محتوا بیشتر جذب کننده است و مشکل یا نارضایتی برای افراد به وجود نمی آورد.

امروزه انسان ها بیشتر به تبلیغات می پردازند که هزینه بیشتری مصرف می کند.

چند دلیل اهمیت تولید

1-ایجاد اعتماد بازدید کننده گان

هر چند مخاطبین به اطلاعات ارائه شده بیشتر اعتماد کنند، تعداد دفعات بازدید آنها بیشتر شده.

در این صورت از اعتماد افراد نسبت به آن شرکت بهره مند خواهیم شد.

2-آگاهی از برند

یکی از هدفهای اصلی افزایش آگاهی از برند است.

هدف اصلی ما در اختیار گذاشتن اطلاعات ارزشمند برای مخاطبین است.

هر چند تصاویر جذاب، ویدئوها سرگرم کننده باشد میزان تخصص آن شرکت بیشتر می شود.

3-بهبود سئو

با تولید محتوا با کیفیت مخاطبین بیشتری جذب می شوند در این صورت موتور جست و جو در حال تغییر است.

ولی اگر محتوا باکلید واژه مناسب باشد و محتوا مدام به روز رسانی شود در موتور جست و جو در رتبه ی بالاتری قرار خواهیم گرفت.