03132660869

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش ششم: اعتماد ، اعتبار و تخصص

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل: اعتماد ، اعتبار و تخصص

در بخش پنجم در مورد محتوای تکراری صحبت کردیم که تاثیری مثبتی بر روی سئو سایت می گذارد. در این مقاله در مورد سیگنال های اعتماد ، اعتبار و تخصص که کیفیت صفحات را در رتبه بندی گوگل تعیین می کند، بحث می کنیم. در زیر موارد این سیگنال مورد بررسی قرار می گیرد:

رتبه بندی کیفیت صفحات

در سال گذشته، گوگل در یکی از اسناد خود مطلبی در مورد ارزیابی کیفیت صفحات وب سایت و رتبه بندی آن ها در نتایج موتور های جستجو منتشر کرد. مهمترین عوامل رتبه بندی صفحات گوگل در نتایج جستجو از دید گوگل عبارتند از:
• کیفیت محتوای اصلی و حجم محتوا
• اطلاعات وب سایت: اطلاعاتی در مورد مسئولین وب سایت
• اعتبار وب سایت
• تخصص، معتبر بودن، اعتماد
ما در حال حاضر در این مقاله در مورد اعتماد ، اعتبار و تخصص محتوای صفحات صحبت می کنیم.

معتبر بودن (Authority)

معتبر بودن یک محتوا و یا مقاله تاثیر بسیاری در جذب اعتماد مخاطبین نسبت به سایت دارد. همچنین ذکر کردن نام منبع در اعتبار بخشیدن به مقاله بسیار موثر می باشد.
قدرت و صلابت اقتدار خود را در انتشار محتوا و صفحات با کیفیت نشان دهید.

شاید تمایل به خواندن این مقاله را هم داشته باشید: راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل: سیگنال های سطح سایت

معماری سایت

۱- وب سایت ها نیاز به یک معماری منطقی دارند. صفحه اصلی باید در همه مناطق وب سایت در دسترس باشد و همه دسته ها، زیر شاخه ها و ناوبری باید به درستی انتخاب شوند.
۲- قسمت جستجو برای یک وب سایت الزامی می باشد و کاربران از طریق قسمت جستجو در سایت بهتر می توانند به اطلاعات خود دست پیدا نمایند. همچنین برای تجربه کاربری یا UX نیز مهم است.
۳- تمامی بخش های مهم باید از طریق منوی اصلی در دسترس باشند. همچنین همه صفحات وب باید از دسته بندی مناسب و برچسب های مربوطه برخوردار باشند.

معرفی سایت

۴- وب سایت شما برای برقراری تماس با کاربران باید دارای ایمیل، آدرس کسب و کار، شماره تلفن و دیگر اطلاعات تماس باشد.
۵- صفحه اطلاعات تماس شما باید با WHOIS شما مطابقت داشته باشد.
۶- صفحه درباره ما توضیح اهداف وب سایت شما را مشخص می نماید و به بازدید کنندگان و مخاطبین وب سایت کمک بسیاری خواهد کرد.
۷- در هر صفحه وب باید مشخص شود که مسئول وب سایت چه کسی است؟ فرد، سازمان و…
همچنین نویسنده محتوای سایت باید مشخص شود که چه کسی می باشد؟

اعتماد

۸- اگر شما یک کسب و کار دارید، می توانید با راه اندازی یک وب سایت، مطالب و اطلاعات خود را داخل آن قرار دهید و مخاطبین مورد نیاز خود را جذب سایت نمایید. با به روز نگه داشتن مطالب سایت، شما به کاربران سایت خود نشان داده اید که وب سایتتان قابلیت اعتماد در کسب و کار را دارد.
۹- برای جلب اعتماد کاربران به سایت می توانید از منابع معتبری برای محتوای سایت خود استفاده نمایید و نام آن منابع را در سایت ذکر نمایید تا اعتماد کاربران نسبت به سایت شما افزایش یابد.

سیگنال های اعتماد ، اعتبار و تخصص
سیگنال های اعتماد ، اعتبار و تخصص

تخصص

۱۰- اگر شما ادعا می کنید که وب سایت شما یک سایت کاملا تخصصی است، پس شما بهتر است که از کارشناسان متخصص برای محتوای وب سایت خود استفاده نمایید. حتی اگر وب سایت شما یک سایت سرگرمی و یا مد می باشد باید از متخصصان برای درج محتوا داخل سایت استفاده کنید.
برای نمونه: برای درج محتوای پزشکی داخل یک سایت پزشکی باید از یک متخصص در همان زمینه استفاده شود تا محتوایی نا مناسب داخل سایت قرار نگیرد.

با تخصص، اعتماد و اعتبار می توانید یک وب سایت موفق برای خود داشته باشید. با این سه عامل نیز به موفقیت در سئو سایت نیز دست می یابید.

منبع: searchenginewatch

گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.