03132660869

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش سوم: محتوای با کیفیت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل: محتوای با کیفیت

در مقاله بخش دوم راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل در مورد کلمات کلیدی صحبت کردیم. در این مقاله شما را با محتوای با کیفیت و این که چگونه یک محتوای با کیفیت در سایت ایجاد کنید و تاثیر بسزای آن بر سئو سایت، راهنمایی می کنیم.

محتوای با کیفیت (Quality content)

شما احتمالا شنیده اید که مقالات و محتوای با کیفیت برای گوگل بسیار اهمیت دارند و در رتبه بندی سایت بسیار تاثیر گذار هستند. اما آن چه که واقعا مبهم است، این است که یک الگوریتم چگونه کیفیت یک محتوا را بررسی می نماید و تشخیص می دهد که محتوا خوب است یا بد؟

بر اساس سلیقه شخصی هیچ گاه نمی توان در مورد کیفیت یک مطلب قضاوت کرد، اما برخی پارامتر ها و فاکتور ها وجود دارند که با استفاده از آن ها می توانید ارزش مطالب خود را بررسی نمایید. این ارزش گذاری از سوی خزنده ها نمی باشد، بلکه خوانندگان واقعی مطلب ارزش گذاری را تعیین می کنند. خزنده ها نیز تاثیر دارند ولی نه به اندازه مخاطبین واقعی.

۱- یکی از چیز هایی که باید در تولید محتوا در نظر بگیرید این است که، ایجاد محتوا باید برای مخاطبین وب سایت باشد نه موتور های جستجو. اولویت رتبه دهی کلمات کلیدی سایت در نتایج موتور های جستجو، تعداد کلمات کلیدی استفاده شده در محتوا بود. ولی اخیرا گوگل بر طبق تجربه کاربری یا همان UX وب سایت ها را رتبه بندی می کند. در سئو قدیم محتوا برای موتور های جستجو نوشته می شده است ولی در سئو جدید برای داشتن محتوای با کیفیت باید مطالب برای مخاطبین نوشته شود.

۲- انباشتن صفحه خود با کلمات و عبارات کلیدی، یکی از اشتباهات رایج در محتوای وب سایت ها می باشد. با اضافه کردن کلمات کلیدی یا عبارات بیهوده برای افزایش محتوای سایت خود، در اصل کیفیت مطلب را از بین برده اید.

دستور زبان و املا:

۳- اگر محتوای وب سایت شما از نظر دستور زبان و املا دارای اشتباهات متعدد باشد، بازدید کنندگان و مخاطبین وب سایت اعتماد خود را نسبت به سایت از دست می دهند و همچنین از نظر خوانایی نیز مناسب نمی باشد.

۴- محتوای وب سایت خود را قبل از این که در سایت منتشر نمایید، از نظر خوانایی و املایی چک نمایید که صحیح باشد. همچنین افزونه هایی برای وردپرس وجود دارند که با استفاده از آزمون هایی به محتوای سایت شما نمره می دهند. یکی از این ابزار ها Yoast seo نام دارد که از آن برای انتشار محتوای با کیفیت در سایت خود کمک بگیرید. افزونه ها آمار هایی از محتوا به شما ارئه می دهند که از آن راهنما ها و توصیه ها می توانید برای بهبود خوانایی متن استفاده نمایید. این توصیه ها عبارتند از:

۵- جملات خود را کوتاه نگه دارید. مطمئن شوید که بیش از ۲۵% از جملات خود، حاوی بیش از ۲۰ کلمه باشند.
۶- پاراگراف های خود را کوتاه نگه دارید. توصیه می شود که هر بند حداکثر از ۱۵۰ کلمه تجاوز نکند. پاراگراف های طولانی تنها برای موضوع های خاص استفاده شوند.
۷- تنها ۱۰% از جملات خود در یک زمان انفعالی نوشته شوند.
۸- مطمئن شوید که استفاده از زیر عنوان ها در محتوا نباید از ۳۰۰ کلمه تجاوز کند.

قالب بندی

۹- فضای خالی: در هنگام نوشتن محتوای با کیفیت ، ایجاد فضا های خالی باعث زیبایی و خوانایی بهتر متن می شود.
۱۰- پاراگراف ها نباید طولانی تر از یک یا دو جمله باشد.
۱۱- زیر عنوان ها: استفاده از زیر عنوان ها و تیتر ها که از یک نظم خاصی برخوردار باشند. مانند برچسب های H2 و H3.
۱۲- لیست شماره ها: با استفاده از لیست شماره ها و جداسازی یک صفحه و متن قابل خواندن تر می شود.

تگ های H2 و H3
تگ های H2 و H3

شاید تمایل به خواندن این مقاله را هم داشته باشید: راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل: به روز بودن محتوا

طول

۱۳- حداقل تعداد کلمه در هر مطلب باید ۳۰۰ کلمه باشد. آخرین تحقیقات از Searchmetrics در عوامل رتبه بندی نشان می دهد که گوگل به محتوایی که تعداد کلمات بیشتری دارد، امتیاز بالاتری می دهد. یک مطلب کوتاه به طور طبیعی نمی تواند همه جزئیات را در بر بگیرد. در آپدیت جدید الگوریتم های گوگل، مطالب که بیش از ۲۰۰۰ کلمه دارند به عنوان یک محتوای با کیفیت شناخته می شوند که همه جزئیات را دربر می گیرد. ولی در هر صورت امتیاز دهی به مطالب به مخاطبین وب سایت بستگی دارد.

Length
Length

منبع: searchenginewatch

گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.