03132660869

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل: عوامل درون صفحه

ما شروع به یک کار عظیم کرده ایم که شما را از شکست در نتایج موتور جستجو گوگل نجات می دهد و با عوامل رتبه بندی موتور جستجو گوگل برای وب سایت ها آشنا می کند. عوامل موجود و تاثیر گذار را برایتان به صورت چندین بخش ذکر می کنیم. در این بخش تنها در مورد عوامل درون صفحه صحبت می کنیم.
صد ها عامل در رتبه بندی سایت تاثیر گذار هستند، ولی ممکن است شما از تمامی آن ها در سایت خود استفاده نکنید. حتی با تغییر الگوریتم ها، عوامل تاثیر گذار نیز دچار تغییر و تحول می شوند. ما برای شما آخرین تغییرات و به روز رسانی ها را ذکر خواهیم کرد.

اول اجازه دهید عناصر فنی گوگل را مورد بررسی قرار دهیم. عوامل درون صفحه ۱۰ مورد می باشد. در ادامه به شرح این موارد می پردازیم.

تگ Title یکی از عوامل درون صفحه

با توجه به سایت MOZ که در مورد تگ عنوان صفحه (Title Tag) گفته بود:” یکی از مهمترین عوامل درون صفحه می باشد که تاثیر بسیاری بر سئو سایت خواهد گذاشت.”
در این جا مواردی ذکر شده است که شما باید در تگ عنوان صفحه خود رعایت نمایید. این موارد عبارتند از:
۱- شما باید از کلمات کلیدی در تگ عنوان صفحه خود استفاده نمایید.

۲- هر کلمه کلیدی که به محتوای صفحه نزدیک تر می باشد را استفاده نمایید. الگوی تگ عنوان صفحه بدین صورت باشد:
کلیدی اصلی – کلید واژه ثانویه | نام تجاری

۳- تگ عنوان باید برای مخاطب سایت نوشته شود. پس به جای پر کردن تگ عنوان با کلمات کلیدی، سعی نمایید به گونه ای باشد که برای مخاطبان حس منطقی را ایجاد نماید.
تگ عنوان در مکان های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی و نتایج جستجو نمایش داده می شوند. بنابراین صحت خوانایی و حس اطمینان در آن را ایجاد نمایید.

۴- تگ عنوان در سراسر وب سایت و در صفحات مختلف تکراری نباشد. این کار باعث سئو منفی می شود.

تگ Title
تگ Title

تگ عنوان صفحه (Title Tag) یکی از عوامل درون صفحه بسیار مهم می باشد و به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در نتایج جستجو شناخته شده است. تگ عنوان بر نرخ کلیک سایت نیز تاثیر می گذارد.
عنوان صفحات را سعی نمایید بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشند. اگر بیش از ۶۰ کاراکتر باشند در نتایج جستجو نمایش داده نمی شوند.
اگر کسی نام تجاری شما را نمی شناسد، آن را در پایان تگ عنوان صفحات قرار دهید. ولی اگر یک برند مشهور می باشید، نام برند خود را در اول تگ عنوان قرار دهید.

شاید تمایل به خواندن این مقاله را هم داشته باشید: راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل: کلمات کلیدی

تگ های H1

تفاوت بین یک تگ H1 و تگ عنوان صفحه: تگ عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود ولی تگ H1 چیزی است که بازدید کنندگان در صفحه می بینند. تیتر یا نام وب سایت ها که در اکثر مواقع با تگ H1 نوشته می شوند.
ذکر مواردی در مورد تگ H1:
۵- کلمات کلیدی مورد نظر شما باید در تگ H1 باشند.

۶- تگ H1 وب سایت شما می تواند متفاوت از تگ عنوان صفحه باشد. لازم نیست که محتوای هر دو یکی باشد.

۷- فقط از یک تگ H1 در صفحه استفاده کنید.

۸- در قسمت مقالات خود از یک نظم نزولی تگ های H1 تا H6  استفاده نمایید.

۹- تگ های H2 و H3 نیز شامل کلمات کلیدی مرتبط باشند. اهمیت تگ ها به ترتیب نزولی می باشد. یعنی تگ H1 از اهمیت و ارزش بالاتری نسبت به تگ H6 برخوردار است.

می توان گفت تگ H1 یکی دیگر از عوامل درون صفحه مهم می باشد که نکات آن را ذکر کردیم.

تگ توضیحات(meta description)

۱۰- یک متا تگ توضیحات (meta description) باید توضیح مختصری از محتوای صفحه باشد. گوگل اعلام کرده است که تگ توضیحات یک سیگنال رتبه بندی نتایج جستجو می باشد. تگ توضیحات نیز تاثیر بسیاری بر نرخ کلیک سایت خواهد گذاشت.
از کلمات کلیدی خود در تگ توضیحات استفاده نمایید. همچنین توضیحات صفحه باید قابل خواندن و حداکثر دارای ۱۶۰ کاراکتر باشد. همچنین توضیحات صفحات نباید تکراری باشند.

Meta Description
Meta Description

در مقالات بعدی در مورد دیگر عوامل رتبه بندی سایت در نتایج جستجو صحبت می کنیم.

منبع: searchenginewatch

گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.