03132660869

بهینه سازی URL صفحات برای سئو

بهینه سازی URL صفحات برای سئو سایت چگونه انجام می شود؟!

امروز ما قصد داریم برایتان بلوک اصلی سازنده هر وب سایت را توضیح دهیم که آن URL صفحات است.

آیا ساختار یک URL برای سئو مهم است؟

بله، اهمیت دارد. در حقیقت شما باید بهترین شیوه ها و اقدامات را هنگام ایجاد یک URL برای مطالب خود در نظر بگیرید و استفاده کنید. در زیر به مواردی که در ساختار آن مهم هستند می پردازیم.

۱- ایجاد یک ساختار ساده و قابل خواندن

ایجاد یک ساختار ساده و قابل خواندن یکی از مهمترین موارد است. ساختار URL یک سایت باید ساده و قابل خواندن باشد. ساختاری که برای آدرس صفحات انتخاب می کنید باید برای انسان قابل خواندن باشد. بنابراین URL صفحات شما باید بدین شکل باشند:
www.example.com/SEO-advice-for-beginners

نه بدین صورت:
www.example.com/index.php?id_sezione=360&sid=4j3898enno0223bns983201djis03

استفاده از کلمات و جملات در ساختار آدرس صفحات می تواند درکی از محتوای صفحه را برای کاربری که لینک شما را در ایمیلشان یا شبکه های اجتماعی مشاهده می کند، به دست آورد.
توصیه می شود که ساختار آدرس صفحات کوتاه، به یاد ماندنی و بدون ابهام باشند.

۲- استفاده از خط تیره (-) برای جداسازی کلمات در URL

این کار بهترین شیوه علامت گذاری برای خوانایی بهتر URL ها است. خط تیره (-) توصیه گوگل می باشد. از خط تیره به جای underline (_) استفاده کنید.
www.example.com/SEO-advice-for-beginners

شاید تمایل به خواندن این مقاله را هم داشته باشید: اهمیت سئو در اصفهان

۳- تمام URL ها باید با حروف کوچک نوشته شوند.

اگر آدرس صفحات شما حاوی حروف بزرگ باشد، به حروف کوچک تغییر مسیر پیدا می کند. در برخی از موارد (اگر شما از هاست لینوکس یا یونیکس استفاده می کنید) URL های یکسان تنها تفاوتشان در یک حرف بزرگ است. example.com/webpage در مقابل example.com/webPage را می توان به عنوان صفحات مختلف در نظر گرفت.

۴- واژه های بازدارنده یا توقف در آدرس صفحات

این موضوع برای جلوگیری از استفاده از کلمات بازدارنده (a, an, the) توصیه می شود. اما این موضوع دیگر مهم نیست. یک URL فقط نیاز به جلب توجه چشم انسان دارد.

۵- تیتر شما دقیقا نباید با آدرس صفحه مطابقت داشته باشد.

در واقع این یک ایده خوب برای کوتاه تر شدن URL و متفاوت بودن آن با تیتر می باشد. به طور مثال اگر تیتر شما “25 super-useful SEO best practice tips for beginners” باشد. ساختار URL ساده و بدین شکل می تواند باشد: “25-SEO-best-practice-tips-for-beginners”

۶- استفاده از کلمات کلیدی و یا مشابه آن ها 

برای سئو سایت این کار بسیار مفید می باشد. ولی مراقب باشید که برای این کار از کلمات کلیدی زیاد استفاده نکنید و همچنین قابل فهم بودن URL را از بین نبرید.

بهینه سازی URL صفحات برای سئو
بهینه سازی URL صفحات برای سئو

۷- استفاده از یک دامنه یا ساب دامین (subdomain)

با توجه به سایت MOZ ” استفاده از قسمت وبلاگ در هر وب سایت می تواند کمک بسیاری به رتبه بندی و افزایش محتوای سایت نماید. استفاده از ریشه دامنه یا ساب دامین. ظاهرا مقدار زیادی از شواهد نشان می دهد که هنگامی که یک وب سایت یا شرکت مطالب خود را در یک ساب دامین استفاده می کند، تاثیر مثبتی در نتایج جستجو و بهتر دیده شدن در نتایج موتور های جستجو پیدا می کند.

۸- استفاده از پوشه و یا اسلش (/) کمتر

با توجه به MOZ که می گوید URL های خود را کاهش دهید. یعنی از پوشه های کمتر یا همان اسلش ها (/) استفاده نمایید تا عملکرد آدرس افزایش نماید. استفاده از URL بلند و پوشه های زیاد می تواند عمق زیاد ایجاد کرده و همچنین ایندکس شدن مطلب را پیچیده و مشکل تر نماید.

۹- URL ها باید به صورت فعل باشند.

همان طور که توسط Gov.uk توصیه می شود، به طور مثال شما باید از “apply” به جای “applying” استفاده کنید.

۱۰- جلوگیری از استفاده از اعداد زیاد در URL هایی که محتوای مشابه دارند.

با ایجاد بیش از حد بسیاری URL های مختلف با محتوای مشابه می تواند URL های پیچیده ای ایجاد کند و شما مجبور به استفاده از اعداد در این URL ها می شوید که این کار مشکلاتی را برای Google bots به وجود می آورد.

گوگل یک لیست بزرگی از این مشکل و راهنمای آن درست کرده است که آن را به صورت مقدمه در زیر ذکر می کنیم:
افزودن فیلتر به مجموعه ای از اقلام. اگر شما دیدگاه های مختلف از مجموعه ای از اقلام را در سایت خود و نتایج جستجو داشته باشید، به خصوص اگر به کاربر اجازه جستجو و فیلتر کردن اقلام توسط معیار خاص خود را بدهید، URL های زیادی با محتوایی مشابه ایجاد می شوند.
نسل پویا از اسناد و مدارک
پارامتر های مشکل ساز در URL (مانند شناسه session)
مرتب سازی پارامتر ها
پارامتر های بی ربط در URL ها. مانند پارامتر های ارجاع
ایجاد تقویم به صورت پویا

چگونگی رفع مشکلات آدرس صفحات

در این جا توصیه های گوگل برای تعمیر URL های دارای مشکل ارائه شده است. مانند:
استفاده از فایل robots.txt برای جلوگیری از دسترسی گوگل به آدرس خاص. مانند URL های پویا یا آدرس های اینترنتی برای ایجاد نتایج جستجو.
اجتناب از استفاده از شناسه جلسه (session IDs) در آدرس ها. استفاده از کوکی ها به جای آن.
کوتاه کردن آدرس توسط پیرایش پارامتر های غیر ضروری.
بررسی سایت خود برای لینک های شکسته.
اگر سایت شما دارای یک تقویم بی نهایت است، لینک ها را به صورت nofollow و پویا ایجاد نمایید برای صفحات تقویم آینده.

راهنما هایی که در بالا ذکر شد از منابع مختلفی از جمله مشاوره خود گوگل، MOZ ،Gov.uk جمع آوری شده است.

منبع: searchenginewatch

گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.

WhatsApp با ما در تماس باش