تاثیر شبکه های اجتماعی بر سئو

سئو درون صفحه (On Page SEO)

سئو درون صفحه (One Page SEO) چیست؟

دو دسته بندی برای فعالیت های سئو وجود دارد: ۱. سئو درون صفحه ۲. سئو بیرون صفحه

در این مقاله قصد دارم شما را با یکی از اصلی ترین دسته بندی های سئو یعنی سئو درون صفحه آشنا کنیم.

فعالیت هایی که باعث می شوند صفحه مورد نظر در وب سایت شما از نظر امنیت، سرعت، دسترسی پذیری بهبود پیدا کند و محتواهای شما نیز برای موتورهای جستجو واضح تر باشند را سئو درون صفحه ای یا سئو داخلی می نامند.
سئو درون صفحه  On Page SEO به معنای کنترل تمامی محتویات درون وب سایت و به طور کلی هر چیزی که درون سایت خود بارگذاری می کنید، است. توجه داشته باشید که در ابتدا باید سئو درون صفحه انجام شود و بعد از آن سئو بیرون صفحه صورت گیرد.

این نوع از سئو شامل پارامترهای بسیاری می باشد که هر کدام از آن ها تاثیر بسزایی بر روی سئو سایت خواهند گذاشت.

سئو

فاکتور های مهم سئو درون صفحه

برخی از فاکتورهای سئو درون صفحه عبارتند از:

سرعت وب سایت در سئو درون صفحه ای

وقتی که قصد دارید سایت خود را راه اندازی کنید، یکی از مهم ترین نکاتی که باید به آن توجه داشته باشید سرعت بالای وب سایت در زمان لود شدن مطالب است. این موضوع بسیار حائز اهمیت است و از جمله اقداماتی است که برای بهبود وب سایت شما و در راستای سئو درون صفحه ای صورت می گیرد تا بتوانید یک سایت سئو شده قوی را برای کاربران فراهم آورید.اگر کاربر از سرعت سایت شما راضی باشد یعنی گوگل راضی بوده و یک امتیاز مثبت برای شما به حساب می آید.

تصاویر:

همواره به این نکته توجه داشته باشید که استفاده از تصاویر با کیفیت و مرتبط با وب سایت می تواند کاربر را در سایت نگه دارد. همچنین تصاویر باید بهینه شده باشند و در سایت قرار بگیرند.برای بهینه سازی تصویر خود ، کلید واژه مورد نظر را در نام پرونده درج نمایید. این مسئله که شما کلمه کلیدی خود را در نام فایل تصویری قرار دهید بسیار حائز اهمیت است این کار به شما کمک می کند در نتایج جستجو رتبه بهتری کسب نمایید.

کد های سایت:

بهینه سازی کد های سایت در سرعت بارگذاری صفحات سایت بسیار موثر می باشد. پس باید کد های سایت (HTML ,CSS ,JS) خود را بهینه نمایید.

قرار دادن عنوان یا (تگ Title):

لازم به ذکر است که تگ title باید تقریبا ۹ کلمه ، به اضافه یا منهای سه کلمه باشد. اصلی ترین اطلاعات از جمله کلمات کلیدی حائزاهمیت باید در ۷۰ کاراکتر اول (یعنی قبل از جایی که گوگل عبارت را در صفحات خود قطع می کند) قرار بگیرد.

استفاده از کلمات کلیدی و مهم در عنوان صفحات برای بالا رفتن نرخ کلیک وب سایت و همچنین افزایش سئو سایت و رتبه وب سایت موثر می باشد.

سئو درون صفحه

تگ توضیحات متا یا(meta description):

در تگ توضیحات اصلی ترین اطلاعات باید در ۱۶۰ کاراکتر اول که در صفحات گوگل نشان داده می شوند ، ارائه گردند. توضیحات صفحات یکی از مهمترین عوامل در جذب بازدید کننده به وب سایت می باشد و توضیحات هر صفحه باید مرتبط با محتوای همان صفحه باشد.

ساختار URL صفحات:

استفاده از URL های طولانی و نا مفهوم باعث سردرگمی کاربر می شود و همچنین این کار باعث می شود که وب سایت از طرف گوگل جریمه شود.

تگ های H1,…H6:

استفاده درست و مناسب از این تگ ها می تواند رتبه وب سایت شما را بهبود ببخشد. در بین این تگ ها، دو تگ H1و H2 از اهمیت بالایی نسبت به دیگر تگ ها برخوردار هستند و در سئو سایت تاثیر بسزایی دارند. توجه داشته باشید که نخستین تگ heading در محتوای شما h1 باشد و تنها یک بار مجاز به استفاده از h1 هستید.

کلمات کلیدی یا keywords :

با اینکه گوگل اعلام کرده که تگ کیورد تاثیرچندانی در رتبه بندی سایت ندارد ، اما توصیه می شود که از آن استفاده کنید. به این نکته توجه داشته باشید که کلمات کلیدی را به ترتیب طولانی ترین به کوتاهترین کنارهم بگذارید .استفاده از کلمات کلیدی در عنوان، توضیحات و نوشته های سایت البته به اندازه مناسب نه بیش از حد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

سئو

لینک های صحیح:

چنانچه شما در فایل های سایتتان لینک ها را به صورت کامل گذاشته باشید (http://domain.com/page) روبات موتور جستجو هیچ وقت در پیدا کردن مکان صفحه با مشکل مواجه نمی شود. اما اگر از لینک های نسبی (../../page) استفاده کرده باشید، به احتمال زیاد روبات نمی تواند سایت را به درستی جستجو نماید.

لینک های داخلی:

لینک دهی های داخلی بین مطالب داخل سایت بسیار حائز اهمیت است، اینکه کاربر را در سایت نگه داریم و او را جذب سایت کنیم.

در این مقاله تعدادی از مهمترین فاکتور های سئو درون صفحه گوگل آورده شد که رعایت هر کدام از این موارد تاثیر مثبتی بر روی سئو سایت و رتبه بندی کلمات در نتایج موتور های جستجو می گذارد.

گروه آیسا دارای چندین سال سابقه درخشان در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو می باشد و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.