امکانات سایت دیوار

درباره سایت دیوار بیشتر بدانید

سایت دیوار یکی از سایت‌های پر استفاده و شناخته شده در ایران است. این سایت که در زمینه خرید و فروش کالا فعالیت دارد چند سالی است در قالب اپلیکیشن و وب سایت مورد استفاده کاربران زیادی قرار می‌گیرد. با گسترش اینترنت طراحی سایت مورد توجه و استقبال افراد زیادی قرار گرفته است. یکی از این وب سایت‌ها دیوار است.

طراح سایت دیوار کیست؟

مالک سایت دیوار جوانی به نام حسام آرمندهی است. این شخص بنیانگذار شرکت آگه پردازان هوشمند و مالک کافه بازار نیز می‌باشد. در سایت کافه بازار مجموعه‌ای از اپلیکیشن‌های ایرانی قرار دارند. این اپ گردش مالی میلیاردی داشته و زمینه اشتغال افراد زیادی را فراهم کرده است.
مردم در سرتاسر ایران می‌توانند آگهی‌های خود را در سایت و برنامه دیوار به ثبت رسانده و یا آگهی‌های دیگران را مشاهده نمایند. در هرکجای ایران تنها با داشتن یک گوشی اندروید یا آیفون و اتصال به اینترنت می‌توانید از مزایای این سایت بهره‌مند شوید.
در سایت دیوار بستری برای خرید و فروش انواع و اقسام کالاهای نو و دست دوم فراهم می‌گردد. علاوه بر کالا در این وب سایت انواع خدمات نیز ارائه می‌شود.
حتی این وب سایت قابلیتی را برای فارسی زبانان افغانستان فراهم نموده تا بتوانند در شهرهای کابل، هرات، قندهار و مزار شریف آگهی‌های خود را به ثبت برسانند.

نحوه درآمدزایی سایت دیوار

یکی از مهمترین نحوه درآمدزایی سایت دیوار بخش نردبان است. افرادی که تمایل دارند آگهی آن‌ها در بالاتر از دیگر آگهی‌ها قرار گیرد از این قابلیت استفاده می‌کنند. در این حالت فرد متقاضی مبلغی را به سایت دیوار پرداخت می‌نماید. ممکن است این سوال پیش آید که با پایین رفتن آگهی می‌توان آن را حذف و مجددا درج کرد تا در بالای آگهی‌های مشابه قرار گیرد. اما باید به اطلاعتان رساند که برای درج مجدد آگهی با همان مشخصات دیوار از روی اطلاعات تماس، تکراری بودن آگهی را تشخیص داده و اجازه درج مجدد آگهی را به شما نمی‌دهد.
روش دیگر درآمدزایی سایت دیوارآگهی فوری است. در این حالت بر روی آگهی که از این قابلیت استفاده کرده است، برچسبی تحت عنوان فوری قرار گرفته و شانس دیده شدن آن بیشتر می‌شود.
از دیگر روش‌های درآمدزایی سایت دیوار تمدید آگهی است. هر آگهی به مدت ۳۰ روز بر روی سایت دیوار باقی می‌ماند. پس از اتمام آن می‌توانید از قابلیت تمدید آگهی استفاده کنید. در این حالت آگهی در گوگل ایندکس شده و از گوگل نیز ورودی خواهید داشت.
اگر بخواهید لینک وب سایت شما در آگهی دیوار درج شود باید هزینه آن را پرداخت کنید. در حالت عادی دیوار اجازه درج لینک وب سایت را به کاربر نمی‌دهد. بنابراین با پرداخت هزینه می‌توانید لینک مورد نظر خود را درج نمایید.
یکی از پکیج‌های دیوار استفاده همزمان از قابلیت نردبان و فوری است. با این کار شما از دو قابلیت نردبان شدن آگهی و برچسب فوری به طور همزمان استفاده می‌کنید.

با پرداخت هزینه مجزا می‌توانید از دو قابلیت نردبان و تمدید به صورت همزمان استفاده نمایید.

پس از ثبت نام و درج آگهی رایگان در دیوار به ایمیل ثبت شده شما پیامی ارسال می‌شود. در این پیام پکیج‌های ارتقا آگهی وجود دارد. بر اساس آن‌ها می‌توانید روش‌های مختلف ارتقا آگهی و هزینه‌های آن را مشاهده نمایید.

سایت دیوار

کلیه امکانات دیوار

علاوه بر قابلیت‌های ارتقا آگهی نظیر نردبان، تمدید آگهی، درج لینک و آگهی فوری دیوار از امکانات دیگری نیز بهره‌مند است.
۱-درج آگهی بدون نیاز به ثبت نام: معمولا برای همه ما پیش آمده است که وقتی وارد سایتی می‌شویم و قصد ثبت آگهی در آن را داریم از ما می‌خواهد در سایت ثبت نام کنیم. معمولا برای ثبت نام پسورد سخت و طولانی نیاز است. این کارها موجب می‌شود که بسیاری از کاربران سایت را ترک کنند. اما در سایت دیوار شرایط متفاوت است. شما می‌توانید بدون ثبت نام، آگهی خود را در سایت ثبت نمایید. شاید بتوان این قابلیت را از عوامل مهم و تاثیرگذار بر موفقیت سایت دیوار دانست.
۲-در برخی از سایت‌های مشابه سایت دیوار آگهی دهنده باید برای درج آگهی هزینه‌ای را پرداخت نماید. هرچه هزینه بیشتری برای آگهی پرداخت شود آگهی در رتبه بالاتری در مقایسه با سایر آگهی‌ها قرار می‌گیرد. اما در این بین آگهی‌های رایگان دیده نمی‌شدند. در سایت دیوار شرایط اینگونه نیست. آگهی‌های رایگان به یک اندازه شانس دیده شدن دارند. البته با قابلیت‌هایی نظیر نردبان می‌توان شانس دیده شدن آگهی را افزایش داد.
در سایت دیوار زمانی که افراد آگهی‌های خود را ثبت می‌کنند در روزهای اول آگهی در بالای لیست نمایش داده می‌شود. اما به مرور زمان و درج دیگر آگهی‌ها به سمت پایین لیست می‌رود. برای بالا ماندن آگهی از قابلیت نردبان استفاده می‌شود. اما تشخیص اینکه آگهی رایگان است یا با قابلیت نردبان در صدر نخست قرار گرفته است ممکن نخواهد بود.
۳-اپلیکیشن موبایل: دیوار علاوه بر وب سایت، اپلیکیشن اختصاصی نیز دارد. استفاده از اپلیکیشن بسیار راحت‌تر از وب سایت است. افراد مسن که قادر به استفاده از کامپیوتر نیستند و یا به آن دسترسی ندارند حداقل یک گوشی اندروید را به همراه خود دارند. گوشی اندروید به راحتی در دسترس است. از طرفی استفاده از اپلیکیشن در مقایسه با وب سایت راحت‌تر است. این مزیت دیوار موجب شده تا استفاده از آن گسترده‌تر شود. در حال حاضر می‌توان گفت نود درصد جامعه دارای گوشی همراه اندروید هستند. پس به راحتی در هرکجا و در هر شرایط می‌توان آگهی خود را درج یا سایر آگهی‌ها را مشاهده نمود.

قدمت وب سایت دیوار

دیوار در سال ۱۳۹۲ راه اندازی شد. این نیازمندی اینترنتی شرایطی را برای خرید و فروش در ایران فراهم آورده است. با درج آگهی و اطلاعات تماس، خریدار می‌تواند با آگهی دهنده از طریق تماس یا چت دیوار ارتباط برقرار کند. از مزایای این اپ سازگاری آن با دستگاه‌های اندروید و آیفون است. تا سال ۱۳۹۶ پنجاه شهر ایران به تفکیک منطقه قابلیت ثبت آگهی را در این نیازمندی اینترنتی داشتند. استفاده از آن به ایران محدود نگشت. بلکه مردم افغانستان نیز می‌توانند از خدمات دیوار استفاده نمایند.

وب سایت های مشابه دیوار

در ایران و خارج از ایران سایت‌هایی هستند که فعالیتی شبیه دیوار دارند.
سایت‌های مشابه دیوار در ایران:
سایت شیپور: یک وب سایت مشابه دیوار است که در آن خرید و فروش کالا و خدمات انجام می‌شود.
سایت ایران تجارت: این وب سایت محلی برای درج آگهی و نیازمندی‌ها است که رتبه بالایی دارد.
سایت نیاز روز: امکان جست و جوی کالا و خدمات بر اساس شهر و استان در این سایت فراهم گشته است.
سایت ایستگاه: یکی دیگر از سایت‌های ثبت آگهی است. در این سایت هرچه کاربر هزینه بیشتری پرداخت کند آگهی او بالاتر از دیگر آگهی‌ها قرار می‌گیرد.
سایت سل فری: این سایت توسط یکی از شرکت‌های طراحی سایت، طراحی شده است. درج آگهی، راه اندازی فروشگاه اینرنتی، خرید و فروش کالای دست دوم، آگهی استخدام و … از امکانات این فروشگاه است.
سایت‌های مشابه دیوار در خارج از ایران:
سایت ebay: این سایت از مهمترین سایت‌های خارجی است که عملکردی مشابه دیوار دارد. در ابتدا برای خرید و فروش کالای دست دوم راه اندازی شد. به مرور زمان فعالیت‌های آن گسترش پیدا کرد.
سایت :Craigslist این وب سایت خارجی نیز مشابه دیوار است. کاربران در این وب سایت می‌توانند آگهی‌های خود را درج و خدمات و محصولات خود را به فروش برسانند.
Letgo.com ، offerUp.com ، sell.com ، poshmark.com از دیگر وب سایت‌های مشابه دیوار هستند که در خارج از ایران فعالیت می‌کنند.

آیا می توان با دیوار رقابت کرد؟

سایت دیوار از سایت‌های شناخته شده و معروف در ایران است. قدمت آن نسبت به سایت‌های جدید بیشتر است. از همین رو برای رقابت با دیوار نیازمند صرف زمان و هزینه بیشتری خواهید بود. یا اینکه از ایده‌های جدیدتری استفاده نمایید که شما را از دیوار متمایز کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *