03132660869

 بازاریابی اینترنتی یا Internet Marketing و معرفی نحوه کارکرد آن

بازاریابی اینترنتی ارزان‌ترین راه برای رسیدن به بازار هدف شما صرف نظر از نوع و اندازه کسب و کارتان است. همچنین به عنوان بازاریابی آنلاین نیز مورد استفاده کاربران قرار می‌گیرد. بازاریابی اینترنتی، فرایند ترویج کسب و کار یا نام تجاری و محصولات یا خدمات آن بر روی اینترنت با استفاده از ابزارهایی است که به ترافیک، روند فعالیت و فروش کمک می‌کند.

اینترنت مارکتینگ یک اصطلاح بسیار گسترده است و شامل طیف وسیعی از تاکتیک‌ها و استراتژی‌های بازاریابی از جمله بخش‌های محتوا، ایمیل، جستجو، رسانه‌های پرداخت و … ‌می‌شود .

با این حال، امروزه بازاریابی اینترنتی اغلب با بازاریابی محتوا همخوانی دارد. بدین علت که بازاریابی محتوا همان بازاریابی اینترنتی در حال حاضر و زمان آینده است.

مؤسسه بازاریابی محتوا، این بخش را به عنوان (یک رویکرد بازاریابی استراتژیک به منظور ایجاد و توزیع محتوای با ارزش، مرتبط و سازگار با نوع فعالیت جهت حفظ مخاطبان و در نهایت برای هدایت مشتری) معرفی کرده است.

معرفی دیجیتال مارکتینگ و انواع آن

مطالب به روز رسانی شده در صفحات اینترنت نیازمند گسترش بیشتری هستند. تبلیغ کنندگان مختلف نسبت به این رسانه جمعی دیدگاه خوبی دارند، زیرا منبع تولیدی برای مصرف کنندگان است. بهترین مزیت تبلیغات آنلاین در بازاریابی اینترنتی این است که کنترل و آگاهی از محصولات و همچنین امکان بازدید را برای مصرف کنندگان و تبلیغ کنندگان به ارمغان می‌آورد.

در ساخت تبلیغات آنلاین ممکن است از انواع مختلف انیمیشن‌ها استفاده شود. رایج‌ترین روش‌های کاربردی اصطلاح “تبلیغات آنلاین” شامل انواع بنر، پست الکترونیکی، بازی  و تبلیغات کلیدی در بسترهایی مانند فیس بوک، توییتر و Myspace است. تبلیغ کنندگان بیشتر علاقه‌مند به فعالیت در بخش تبلیغات آنلاین نسبت به تبلیغات آفلاین هستند، حتی تبلیغات آفلاین، مشتریان را نیز به سمت تبلیغات آنلاین هدایت می‌کند.

گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن اینجا کلیک کنید.

انواع بازاریابی اینترنتی

نمایش تبلیغات

 این نوع بازاریابی در واقع استفاده از آگهی‌های اینترنتی یا تبلیغات بنر در وب سایت یا وبلاگ شخص دیگری است که ترافیک را به یک وب سایت شخصی خود هدایت کرده و باعث افزایش آگاهی در مورد محصول  مورد نظر می‌شود.

بازاریابی موتورهای جستجو

 (SEM)هدف از این بازاریابی افزایش وب سایت‌ها به همراه افزایش بازدید آن‌ها در صفحات نتیجه‌ی موتور جستجو (SERPs) است که از طریق تبلیغات محتوای پولی و یا استفاده از تکنیک‌های بهینه سازی موتور جستجو رایگان به عنوان یک فعالیت بازاریابی اساسی شناخته می‌شود.

بهینه سازی موتور جستجو (SEO)

هدف از این بازاریابی تاثیر بر روند افزایش بازدید وب سایت یا صفحه وب در موتورهای جستجو از طریق نتایج جستجوی «طبیعی» یا بدون پرداخت (ارگ یا الگوریتمی) است.

بازاریابی اینترنتی

بازاریابی رسانه‌های اجتماعی

 در این بازاریابی، روش کار شامل افزایش میزان ترافیک و یا بازدید از طریق وب سایت‌های رسانه‌های اجتماعی مانند فیس بوک، توییتر و LinkedIn است.

بازاریابی اینترنتی از طریق ایمیل

 در این نوع بازاریابی، سیستم فعالیت به طور مستقیم، ارسال یک پیام تجاری به گروهی از افرادی است که از ایمیل استفاده می‌کنند.

بازاریابی ارجاع

 در این روش ارتقاء محصولات یا خدمات به مشتریان جدید از طریق ارجاع انجام می‌شود که معمولا از طریق معرفی کردن مشتریان به افراد مورد نظر برای ارائه محصول صورت می‌گیرد.

بازاریابی وابسته

 در این روش بازاریابی، یک فعالیت شغلی که دارای یک یا چند شرکت وابسته به خود است، برای هر بازدید کننده یا مشتری جذب شده، پاداشی در نظر می‌گیرد.

بازاریابی اینترنتی محتوا

 این فرایند بازاریابی شامل ایجاد محتوای متفاوتی مانند infographic، مقالات وبلاگ و کتاب‌های الکترونیکی برای جذب مشتریان بیشتر است.

بازاریابی محتوا

بازاریابی ورودی

 بازاریابی ورودی شامل ایجاد و اشتراک گذاری آزاد محتوای اطلاع رسانی در مورد محصول به عنوان وسیله‌ای به منظور ایجاد انگیزه در مشتریان است که بدین ترتیب مشتریان تبدیل به خریداران آن محصول می‌شوند و به صورت مداوم این روند تکرار می‌شود و این خود یکی از بهترین روش‌های بازاریابی اینترنتی است.

بازاریابی از طریق تهیه فیلم‌های تبلیغاتی

 روش تخصصی این نوع بازاریابی، تهیه فیلم‌هایی است که بیننده را از طریق ارائه اطلاعات محصول در قالب ویدئو و ایجاد انگیزه در آن‌ها برای خرید محصول یا معرفی خدمات، تشویق به خرید می‌کند.

شبکه

 بیشتر شبکه‌های کسب و کار متعلق به صاحبان مشاغلی هستند که مایل به جمع‌ آوری منابع و ارجاعات از یکدیگر به منظور ایجاد فعالیت‌های بیشتر در بازار خود هستند. فعالیت در شبکه را می‌توان در سطوح مختلفی انجام داد. این شبکه‌ها از گروه‌های کوچکی مانند جوامع محلی، تا شبکه‌های گسترده‌ای در اینترنت که در سرتاسر جهان پخش می‌شوند، تشکیل می‌شود.

یک روش مناسب برای ارتباطات صاحبان کسب و کارها با یکدیگر ایجاد شبکه‌های کسب و کار و کمک به گسترش کسب و کار یکدیگر در بازار است. اینترنت یک ابزار عالی برای کمک به برقراری ارتباط با مردم و ایجاد شبکه کاری تجاری است.

همچنین مطالعه مطالب زیر به شما پیشنهاد می‌شود:

منابع:

searchenginejournal.com

prospectrmarketing.com

designandpromote.com

WhatsApp با ما در تماس باش