آیا هر کسب و کاری نیاز به وب سایت و اپلیکیشن دارد؟

آیا هر کسب و کاری نیاز به وب سایت و اپلیکیشن دارد؟

شاید شما به عنوان یکی از صاحبان مشاغل امروزه درباره اهمیت وب سایت و اپلیکیشن زیاد شنیده باشید. حال این سوال پیش می‌آید که آیا هر کسب و کاری نیاز به وب سایت و اپلیکیشن دارد؟

در این مقاله به بررسی اهمیت نیاز کسب و کارها به وب سایت و اپلیکیشن خواهیم پرداخت.

با گسترش استفاده از اینترنت شما می‌توانید در کمترین زمان و با کمترین هزینه به معرفی و فروش محصولات خود بپردازید. دیگر شما محدود به زمان باز بودن فروشگاه آفلاین خود نیستید. حتی در زمان بسته بودن نیز می‌توانید به فروش خود ادامه دهید.

اهمیت داشتن وب سایت

آمارها نشان می‌دهد که ۶۴ درصد از کسب و کارها تصور می‌کنند که نیازی به استفاده از وب سایت برای کسب و کار خود ندارند. در حالی که ۸۱ درصد مردم قبل از خرید یا انتخاب یک شرکت در فضای اینترنت به جست و جو پرداخته و تحقیقات خود را در باره آن تکمیل می‌کنند. این آمار شاید برای آن دسته از کسب و کارهایی که نمی‌خواهند در فضای اینترنت حضور داشته باشند مقداری تکان دهنده باشد. زیرا بی توجهی به آن به منزله جا ماندن از جریان مدرن است. پس می‌توان گفت تمام کسب و کارها حداقل برای معرفی خود، خدمات و یا محصولاتشان نیاز دارند که در فضای اینترنت حضور فعال داشته باشند.

 

تاثیر وب سایت بر افزایش درآمد

با داشتن وب سایت، هر کسب وکاری می‌تواند فروش و مشتریان خود را توسعه دهد. این بدان منظور است که دیگر برای فروش محصول شما محدود به یک منطقه جغرافیایی خاص و یا تعداد محدودی مشتری نیستید. بنابراین می‌توانید درآمد بالاتری کسب کنید. از طرفی برند و نام شما در سطح گسترده‌تری شناخته می‌شود. شما در ۲۴ ساعت شبانه روز می‌توانید یک فروشگاه فعال داشته باشید. حتی اگر به کسب و کار خود دسترسی نداشته باشید. در واقع شعبه دومی از کسب و کار خود را در بستر اینترنت بدون نیاز به هزینه گزاف راه اندازی نموده‌اید.

 

تاثیر وب سایت بر اعتبار کسب و کارها

اعتبار هر کسب و کاری اولین اولویت برای هر مشتری است. همه به دنبال همکاری با کسب و کاری هستند که از اعتبار لازم برخوردار باشد. برای جلب اعتماد و اعتبار بخشیدن به کسب و کار خود وب سایتی شفاف راه اندازی کنید. طبق تحقیق ۵۶ درصد مردم به کسب و کارهایی که وب سایت ندارند اعتماد نمی‌کنند. پس شما با وب سایت ضمن نمایش تخصصی کسب و کار خود و جایگاه شغلی‌تان می‌توانید در میان افراد به شکلی قوی‌تر دیده شوید.

 

وب سایت روشی ارزان برای معرفی کسب و کارها

با طراحی وب سایت شما می‌توانید بدون پرداخت هزینه گزاف در بستر اینترنت کسب و کار خود را معرفی کنید. از طریق وب سایت می‌توانید طریقه ثبت سفارش را به اطلاع کاربرانتان رسانده یا خدمات مشاوره رایگان به آن‌ها ارائه دهید. از طرفی با درج مشخصات تماس می‌توانید روز به روز بیشتر شناخته شوید. به طور مثال فرض کنید شما یک مغازه پوشاک در شهر شیراز هستید که نمی‌دانید کسب و کارتان نیاز به وب سایت و اپلیکیشن دارد یا خیر. مشتریان شما در شهر شیراز افرادی هستند که به صورت گذرا فروشگاه شما را ببینند یا در اطراف فروشگاه شما حضور داشته باشند. با طراحی سایت مشتریان شما می‌توانند از شهر تبریز محصول شما را مشاهده و از شما خرید کنند. بنابراین شما محدود به یک استان و یا خیابان و محله نیستید.

 

بازگشت سرمایه بالای وب سایت

از دیگر موارد مورد توجه در وب سایت، بازگشت سرمایه بالای آن است. برخی تبلیغات با هزینه هنگفت تنها برای یکبار است. اما وب سایت می‌تواند حکم تبلیغی را داشته باشد که از لحاظ اقتصادی نیز بسیار مقرون بصرفه است. از طرفی تبلیغات سنتی برای جامعه‌ای از مخاطبان نمایش داده می‌شود که ممکن است بعضا به آن محصول نیازی نداشته باشند. اما با طراحی سایت افرادی به شما مراجعه می‌کنند که به دنبال محصول شما در بستر اینترنت هستند.

 

صرفه جویی در زمان

شما در وب سایت می‌توانید سوالات متداول را درباره کسب و کار خود، خدماتی که ارائه می‌دهید و خیلی موارد دیگر را درج نمایید. با مراجعه کاربر و مطالعه این بخش در زمان شما صرفه جویی خواهد شد.

 

اهمیت داشتن اپلیکیشن موبایل

یکی دیگر از ابزارهای ضروری در هر کسب و کاری استفاده از اپلیکیشن موبایل است. شاید بسیاری از صاحبان مشاغل استفاده از آن را غیر ضروری بدانند در حالی که در روند پیشرفت و توسعه کسب و کار تاثیر بسزایی دارد. امروزه با گسترش استفاده از اینترنتی، استفاده از تلفن همراه روز به روز در حال افزایش است. افراد زمان زیادی را در حال استفاده از اپلیکیشن‌ها هستند. پس هر کسب و کاری با طراحی اپلیکیشن برای ارائه خدمات یا محصولات خود همیشه در دسترس بوده و به راحتی می‌تواند خدماتش را ارائه نماید.

 

امکان بازاریابی با اپلیکیشن

شرکت‌ها یا کسب و کارهایی که از اپلیکیشن استفاده می‌کنند در مقایسه با رقبای خود، راحت‌تر خدمات و محصولاتشان را به مشتریان معرفی می‌نمایند. از همین رو شاهد طراحی اپلیکیشن توسط کسب و کارها و برندهای معتبر هستیم. اما باید توجه کنید که به داشتن اپ نباید بسنده کرد. اپلیکیشن موبایل شما باید بروزرسانی شود. این روش خود نوعی روش تبلیغاتی و بازاریابی است.

سهولت در برقراری ارتباط با مشتریان

گوشی‌های هوشمند امروزه در دسترس اکثریت مردم قرار دارد. بنابراین برقراری ارتباط و تعامل با کاربر به سهولت انجام می‌شود. می‌توانید در قالب اپ تبلیغ کرده و یا نظرسنجی قرار دهید.

امکان دریافت بازخورد با اپ

پس از نصب اپ توسط مشتری نباید از آن‌ها غافل شوید. اگر پس از خرید روابط شما با خریدار قطع شود و دیگر ارتباطی با او برقرار نکنید بعد از مدتی احساس می‌کند اپلیکیشن شما برای او بی استفاده است و برای خالی کردن فضای تلفن همراه، اپلیکیشن شما را حذف می‌کند. بنابراین خدماتی ازقبیل خدمات پس از فروش، معرفی محصولات جدید، قرعه کشی، تخفیفات، نظر سنجی و … را به مشتریان خود ارائه نموده و با دریافت نظرات، پیشنهادات و انتقادات آن‌ها بازخورد بدست آورید.

افزایش مخاطبین

برنامه و اپلیکیشن موبایل در برنامه‌هایی همچون کافه بازار و گوگل استور در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. با تبلیغ آنلاین افراد بیشتری می‌توانند از خدمات و محصولات شما استفاده کنند. علاوه بر این امکان ادغام اپلیکیشن‌های موبایل با رسانه‌های اجتماعی ممکن است که باعث می‌شود اپ شما در حجم بالایی مورد بازدید قرار بگیرد.

افزایش سرعت فروش

اگر بخواهید محصولی را در زمان خاصی به فروش برسانید می‌توانید اعلان فروش محدود برای مشتریانتان ارسال کنید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *