نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان

نرم افزار باشگاه مشتریان یا همان باشگاه وفاداری یک سیستم مدیریت مشتریان است که پیاده‌سازی و اجرای آن باعث ایجاد ارتباط  منسجم و دائمی مشتری با فروشنده می‌شود. مسئله مشتری مداری با کمک انواع مختلف باشگاه مشتریان اجرایی می‌گردد.

آمار و ارزیابی های صورت گرفته حاکی از آن است که چنانچه مشتری‌های قبلی ترغیب به خرید مجدد بشوند، بسیار کم هزینه‌تر از جذب مشتریان جدید است.

مشتری در صورتی که از کالا، خدمات و پشتیبانی رضایت کامل داشته باشد به کسب و کار شما وفادار می‌شود و خود را جزیی از مجموعه شما می پندارد. باید این حس را در او ایجاد کنید که با گرفتن خدمات و یا کالا از شما سود کرده است. در این صورت سفیر شما خواهد شد و محصول شما را به دیگران نیزپیشنهاد می‌کند.

منظور ازمشتری وفادار، مشتری است که ترجیح می دهد همیشه از فروشگاهی خاص خرید کند یا خدمات دریافت کند.

سیستم باشگاه مشتریان به فروشندگان کمک میکند تا مشتریانی وفادار داشته باشند و همچنین با کمک پنل هایی که در اختیار صاحبان کسب و کار و مشتریان نهایی قرار میگیرد ، مشتریان جدید جذب و تشویق به خرید بیشتر می شوند و در نهایت صاحبان مشاغل می توانند میزان فروش و سود خود را بالا ببرند.

فواید راه اندازی باشگاه مشتریان

مشتریان به شرکت و فروشگاه ما مراجعه کرده و بعد از دریافت و خرید خدمات و کالاهای ما مجموعه را ترک می کنند. به عنوان یکی از پارامترهای مهمی که باعث ایجاد تفاوت بین کسب و کارهای مختلف می شود، می توان به توانایی آن‌ها در ترغیب مشتری به خرید مجدد اشاره کرد. به همین دلیل است که به باشگاه مشتریان نیاز داریم.

در ادامه مطلب مجموعه‌ای از فواید راه اندازی باشگاه مشتریان را ذکر می کنیم.

  • ایجاد ارتباط مداوم با مشتریان
  • تحلیل و گزارش گیری از رفتار مشتری بر پایه اطلاعات واقعی
  • ابراز تشکر و قدردانی از وفاداری مشتریان
  • گذاشتن تخفیف های هدفمند با در نظر گرفتن رفتار هر مشتری
  • اطلاع رسانی درمورد رویدادها و جشنواره ها به مشتری
  • ترغیب مشتریان به تبلیغ کسب و کار شما و پیشنهاد آن به دیگران
  • قابلیت دسته بندی مشتریان بر اساس میزان خرید و مبالغ خرید
  • اختصاص دادن امتیازهای متفاوت برای کالاهای متفاوت
  • ثبت تخفیف ها و اعتبار ها
  • ثبت سفارش ها و صدور فاکتور
  • تحلیل هوشمند اطلاعات
  • گزارش گیری از فعالیت های اپراتورها
  • مدیریت یکپارچه شعبه های مختلف

نرم افزار باشگاه مشتریان

ضرورت داشتن باشگاه مشتریان چیست؟

بدون شک، مشتریان وفادارتان از قبل به شما اطمینان دارند و راحت‌تر پیشنهادات شما را می پذیرند. به همین علت شما این فرصت را پیدا می کنید که آن ها را ترغیب به خرید مجدد محصولات و یا خدمات اصلی خود کنید.

این فرصتی فوق العاده برای انواع مختلف کسب و کارها است، چون بدون هزینه اضافی کردن برای ایجاد بازار جدید، تبلیغات، بازاریابی و جذب مشتریان جدید، می‌توانند میزان فروش و درآمد خود را با بهره گیری از خدمات باشگاه مشتریان بالا ببرند.

قطعا تمام موفقیت کسب و کار شما وابسته به یک عامل است و این عامل اصلی چیزی نیست جز “مشتری” ، تمام رقابت موجود در بازار کسب و کار برسر همین یک کلمه است و سیستم باشگاه مشتریان ابزاریست که میتواند به شما کمک کند تا از رقبای خود پیشی بگیرید.

با کمک سیستم کارت وفاداری مشتریان و سامانه وفاداری مشتریان می توانید در همان ابتدا احساس ارزشمند و خاص بودن را به مشتریان خود داده و اعتماد مشتریان را نسبت به خود جلب کنید و این نخستین قدم برای موفقیت بیشتر در کسب و کار و وفادارسازی مشتریان برای مجموعه شماست .

با صدور کارت مخصوص باشگاه مشتریان برای مشتریان خود، امکان پیاده سازی تکنیک های بازاریابی و تبلیغ برای شما فراهم میشود و شما میتوانید با اجرای این راهکارها مشتری ها را مجددا ترغیب به خرید یا استفاده از خدمات خود کنید .

مجموعه آیسا مفتخر است که یکی از شرکت های ارائه دهنده طراحی فروشگاه اینترنتی حرفه ای و باشگاه مشتریان می باشد و یکی از بهترین نرم افزارهای باشگاه مشتریان را ارائه میدهد.

بهترین شیوه برای راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان

برای تمام کسب ‌و کارهایی که قصد راه‌اندازی باشگاه مشتریان را دارند این سوال مطرح می شود که بهترین نرم افزار باشگاه مشتریان چگونه راه اندازی می شود؟

به روش های گوناگونی می‌توان باشگاه مشتریان را راه اندازی کرد، مانند استفاده از روش‌های اولیه و کارت‌های غیر هوشمند و یا کارتهای  VIPو روش‌های حرفه‌ای و به روز.

ما در ادامه مطلب روش راه اندازی باشگاه مشتریان با استفاده از پکیج باشگاه مشتریان کارت پرداز را بررسی می کنیم.

راه اندازی باشگاه مشتریان نیاز به یک سری امکانات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری دارد. برای آسان تر شدن فرآیند راه اندازی باشگاه مشتریان همه این نیازها در یک پکیج توسط کارت پرداز جمع آوری شده است.

پکیج راه اندازی باشگاه مشتریان کارت پرداز از موارد زیر تشکیل شده است:

  • نرم افزار باشگاه مشتریان
  • کارت مغناطیسی چاپ و سفارشی سازی شده
  • پنل اس‌ام‌اس (پیامک)
  • دستگاه ریدر کارت مغناطیسی

در سیستم باشگاه مشتریان باید به هر مشتری یک شماره منحصر بفرد اختصاص یابد و مشتری توسط این شماره قابل شناسایی و پیگیری است. بدین ترتیب شماره‌های ۱۶ رقمی متفاوتی توسط سیستم روی کارت‌ باشگاه مشتریان چاپ خواهد شد.

این شماره‌های ۱۶ رقمی درقسمت تعریف مشتری نرم افزار باشگاه مشتریان در دسترس می باشد. زمانی که یک مشتری به فروشگاه اینترنتی شما مراجعه می‌کند، اپراتورباید اطلاعات مشتری را در سیستم ثبت کرده و یک شماره ۱۶ رقمی در نرم‌افزار را به او اختصاص ‌دهد. سپس کارتی که همان شماره روی آن چاپ شده را در اختیار مشتری قرار بدهد.

نرم افزار باشگاه مشتریان

امکانات نرم افزار باشگاه مشتریان چیست؟

امکان ثبت اطلاعات مشتری:

در این قسمت فیلدهای متفاوتی برای ثبت اطلاعات مشتری ایجاد شده است. هر کسب و کاری با در نظر گرفتن نیازهای خود می تواند آن‌ها را پر کند. اما حداقل اطلاعات مورد نیاز برای ثبت یک مشتری در باشگاه مشتریان شماره موبایل وی می باشد.

لیست فیلدهای مربوط به اطلاعات مشتری:

  • نام، نام خانوادگی، جنسیت، نام پدر، کد ملی، تاریخ تولد
  • شغل، شماره همراه، ایمیل، شماره کارت، کاربر معرف، شماره اختصاصی
  • استان، شهر، محله، آدرس، تلفن منزل، تلفن محل کار
  • تاریخ ازدواج، وزن، رنگ مورد علاقه، متن دلخواه

علاوه براین، امکان آپلود اطلاعات مشتریان از طریق فایل اکسل هم وجود دارد. بنابراین اگر قبلا یک بار از سیستم باشگاه مشتریان استفاده کرده باشید و بخواهید سیستم نرم افزاری خود را تغییر بدهید، به راحتی می‌توانید با بهره گیری از این روش اطلاعات مشتریان خود را وارد سیستم کنید.

 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *