اصول بهترین طراحی باشگاه مشتریان
آیا طراحی سیستم باشگاه مشتریان برای فروش مستمر ضروری است؟ آیا شما با راه اندازی نرم افزار باشگاه مشتریان میتوانید به فروش بیشتری دست یابید؟ آیا با طراحی وب سایت حرفه ای میتوانید نرم افزار باشگاه مشتریان را هم داشته باشید؟ آیا در طراحی سایت فروشگاه اینترنتی حرفه ای چنین سیستمی لازم است؟ اگر قصد راه اندازی و طراحی اپ اندروید را داشته باشید آیا این روش می تواند برای فروش شما موثر باشد؟ شاید این سوالات دقیقاً پرسشهای ذهنی شما باشد. شاید شما هم چنین تصوری دارید” چه نیازی به طراحی باشگاه مشتریان است؟” اگر شما هم به دنبال جواب این پرسش ها و تحقیق بیشتر برای راه اندازی باشگاه مشتریان هستید. این مقاله از آیسا را، تا آخر مطالعه کنید. ما در این مقاله قصد داریم تمام چالش ها، باید و نبایدهای سیستم نرم افزار باشگاه مشتریان را برای شما، کامل بررسی کنیم. قبل از هر چیز بهتر است سوالات زیر را به دقت پاسخ دهید تا نقشه راه خودتان را بدانید.
سوالات مهم قبل از طراحی باشگاه مشتریان
- هدف شما از راه اندازی باشگاه مشتریان چیست؟
- چقدر بودجه برای طراحی باشگاه مشتریان کنار گذاشته اید؟
- کدام سیستم نرم افزار باشگاه مشتریان برای شما مناسب است؟
- کدام شرکت کامل ترین امکانات باشگاه مشتریان را با هزینه مناسب به شما ارائه میکند؟
قبول دارم که جواب این پرسشها دردسرهای زیادی دارد. اما واقعاً به شما برای انتخاب، بهترین طراحی باشگاه مشتریان و تحمیل هزینه های اضافی در آینده کمک میکند.
چرا طراحی باشگاه مشتریان برای کسب و کارها لازم است؟
با توجه به رقابت گسترده در کسب و کارها و تغییر در سبک خرید مردم، شما بیش از هر زمان دیگری نیاز به حفظ مشتریان خود دارید. هزینه مشتری جدید بسیار بیشتر از حفظ مشتری قبلی است. بسیاری از کسب و کارها و شرکتها اهمیت این موضوع را به خوبی درک کردهاند و برای حفظ مشتری موجود از سیستم نرم افزاری باشگاه مشتریان استفاده کردهاند. این سیستم در واقع برای حفظ و ایجاد وفاداری در مشتریان تهیه و اجرا میشود.
طراحی سیستم باشگاه مشتریان چگونه است؟
ممکن است جزئیات و برنامه هر نرم افزار باشگاه مشتریان برای هر کسب و کاری متفاوت باشد اما اساس تقریباً یکی است با این تفاوت که برخی از این نرم افزارها امکانات بیشتری دارند. نرم افزار باشگاه مشتریان در واقع یک سیستم بازاریابی است که بیشتر بر اساس پاداش به خریدار، انگیزه خرید دوباره را در ذهن مشتری شکل میدهد. شاید این سوال شما هم باشد ” این پاداش چه چیزی است؟”
جالب است بدانید پاداش به مشتریان میتواند بسته به سیاست شما و امکانات نرم افزار متفاوت باشد از جمله :پیشنهاد تسهیلات ، کارت های خرید ، تخفیف، جوایز و هرچیزی که منجر به حفظ مشتری و افزایش وفاداری آنان شود.
۸ دلیل مهم برای طراحی سایت باشگاه مشتریان
برای داشتن سیستم نرم افزار باشگاه مشتریان عالی، نیاز است نکات مهمی را درنظر بگیرید مثل صرف هزینه ، زمان و تلاش شما که نقش تعیین کنندهای دارد. اگر هنوز شما برای طراحی باشگاه مشتریان تردید دارید؛ این ۸ دلیل مهم را بررسی کنید تا ضرورت و اهمیت ایجاد باشگاه مشتریان را بیشتر درک کنید.
۱- سیستم باشگاه مشتریان و افزایش روند رشد
نرم افراز باشگاه مشتریان در دورههای مختلف توسط صاحبان کسب و کارها و شرکتهای متعدد امتحان شده و نتیجه آن بارها و بارها مشخص شده است. همه شرکتهای استفاده کننده اذعان داشتند که استفاده از این سیستم تاثیر مثبتی در سرعت رشد و افزایش فروش آنها داشته است. به همبن دلیل ایجاد باشگاه مشتریان اصولی و حرفهای خیلی راحت میتواند روند رشد فروش شما را پررنگتر و سریعتر کند.
۲- هزینه طراحی باشگاه مشتریان چقدر است
شاید شما هم تصور کنید باید برای ایجاد باشگاه مشتریان خیلی هزینه کنید و آیا این هرینه واقعاً موثر خواهد بود یا نه! بر اساس تحقیقات انجام شده در مجله فوربز، آمار نشان میدهد که نگهداری و حفظ مشتری تقریباً ۷ برابر هزینه کمتری نسبت به جذب مشتری جدید دارد. از این رو هزینه ای که شما، برای طراحی و راه اندازی باشگاه مشتریان پرداخت میکنید نسبت به هزینه ای که برای جذب مشتری جدید پرداخت می نمایید ناچیز خواهد بود. همین مساله را میتوان برای پاداش دهی به خریداران در نظر داشت. زمانیکه شما هزینه اندکی برای پاداش به مشتریان در نظر میگیرید نسبت به فرصتهای شغلی و سود سرشار بسیار ناچیز خواهد بود.
۳- افزایش شهرت با سیستم لویالتی
سیستم باشگاه مشتریان دو هدف را برای شما دنبال میکند.
- اول اینکه: جذب مشتریان جدید و تشوبق آنها به خرید محصولات و خدمات شما
- دوم اینکه: ارزش آفرینی برای مشتریان قدیمی
شما با طراحی سیستم باشگاه مشتریان علاوه بر ایجاد حس ارزشمندی و قدردانی از مشتریان قدیمی شانس اینکه همین مشتریان، محصولات و خدمات شما را به دیگران و اطرافیان پیشنهاد دهند بالا میبرید. هر اندازه این احساس قدرتمندتر باشد به همان میزان حمایت و پیشنهاد به دیگران از طرف مشتریان قبلی بیشتر خواهد بود. با توجه به نکات گفته شده همین موضوع میتواند هزینه تبلیغات برندینگ شما را کمتر کند و نقش مهمی در برند سازی و شهرت کسب و کار شما داشته باشد.
۴- رابطه مستقیم پاداش با افزایش فروش
پاداش به مشتریان در طراحی باشگاه مشتریان یکی از قسمت های مهم برای فروش محسوب میشود. هم مشتریان و هم صاحبان کسب و کارهای مختلف به سیستم لویالتی علاقه زیادی دارند. زیرا مشتریان انگیزه و اشتباق بیشتری برای خرید پیدا میکنند و از طرف دیگر، مدیران کسب و کارها نیز محصولات و خدمات جدید را راحتتر به فروش میرسانند. شکی نیست که پاداش دهی به مشتریان در افزایش فروش ارتباط مستقیمی دارد. این پاداش میتواند در ابعد مختلف باشد از جمله:
- سیستم پاداش دهی خطی
- سیستم پاداش دهی یکنواخت
- سیستم پاداش دهی پلکانی
- سیستم پاداش دهی براساس حداقل خرید
- و…
استفاده از هر کدام از روشها، منجر به وفاداری مشتری و خرید مجدد میشود به شرط اینکه پاداشی که ارائه می دهید با کاری که از مشتری میخواهید در قبال آن انجام دهد همخوانی داشته باشد. به همین منظور باید در انتخاب سیستم پاداش دهی و کار موردنظر از مشتری بسیارب دقیق و حساس باشید. زیرا تنها زمانی این هدف شما محقق میشود که این گزینه با طراحی حرفهای و ماهرانه فراهم شده باشد. برای اجرای بهتر در طراحی باشگاه مشتریان و سیستم پاداش دهی بهتر است از یک تیم حرفهای مشورت بگیرید.
[WPSM_COLORBOX id=13501]
۵- ایحاد باشگاه مشتریان راه مطمئن برای تحقیقات بازار
با پیچیدگی رفتار خریداران و تحلیل خرید آنها، یکی از مهمترین روشهای موثر برای تحقیقات بازاریابی هر کسب و کاری ایجاد سیستم باشگاه مشتریان است. اما این تحقیقات به شما چه کمکی میکند؟
- شناخت بهترین روش برای بهره وری و فروش بیشتر
- شناخت عکس العمل مشتریان نسبت به سیستم پاداش دهی متفاوت
شما با استفاده از سیستم لویالتی به راحتی میتوانید هر گزینه را محک بزنید و نتایج آن را بررسی کنید. به زبان سادهتر به راحتی میتوانید مخاطب خود را بشناسید و روش های موثر برای فروش و اهداف خود را پیدا کنید. اینکه تشخیص دهید کدام روش، شما را به اهدافتان نزدیکتر کرده و یا اینکه فروش شما چطور بوده؛ در عمل کار سختی است! اما به لطف نرم افزار باشگاه مشتریان این کار به سادگی قابل کنترل است.
۶- طراحی سایت باشگاه مشتریان و حس رضاتمندی
با ایجاد باشگاه مشتریان شما به خریداران این پیام را منتقل میکنید که به دنبال فروش و کسب درآمد به تنهایی نیستید و خواهان مشارکت و یک رابطه برد – برد هستید. از این دیدگاه مشتری شما را یک فروشنده محض نمیداند و حس رضایتمندی و حمایتگری در او، برای کسب و کار شما افزایش مییابد.
۷- سیستم پاداش دهی حضوری و آنلاین
بسته به سیاست پاداش دهی شما و روش انتخابی مشتریان در سیستم پاداش دهی هم میتوانید پاداش را به صورت شخصی تحویل بدهید و هم به صورت آنلاین. جالب است بدانید به هر دو روش هم می توان این سیستم را درنظر گرفت. با این برنامه سیستم لویالتی شما محدوده وسیع تری از مشتریان را دربر میگیرد.
۸- طراحی باشگاه مشتریان و صرف انرژی کمتر
واقعیت این است که طراحی و اجرای سیستم باشگاه مشتریان و انتخاب سیستم پاداش دهی در آغاز کار، نیاز به تلاش و دقت زیاد دارد. زیرا باید کارآمد بودن برنامه پاداش دهی به صورت دقیق مشخص شود. اما زمانیکه شما مسیر و نقشه راه را پیدا کنید سیستم به یک ماشین خودکار برای شما فعال خواهد بود و شما لازم نیست انرژی ریادی را صرف مشتریان کنید. هرچه مشتریان بیشتر خرید کنند بیشتر پاداش دریافت می کنند و این باعث می شود برای خریدهای بعدی بیشتر تشویق شوند. به همین سادگی!
تنها کاری که شما بعد از راه اندازی باشگاه مشتریان باید انجام دهید به روز کردن و تغییر پیوسته پاداشها، به منظور راغب نگه داشتن مشتریان مختلف میباشد.
آیا وقت آن نرسیده که شما هم برای رشد کسب و کارتان طراحی باشگاه مشتریان را انتخاب کنید؟
مهم نیست که کسب و کار شما در حوزه آنلاین باشد یا فیزیکی ! مهم این است که شما یتوانید در هر دو صورت به فروش بالا و مستمر برسید و این امر در سایه یک سیاست درست و حساب شده ممکن است. اگر شما هم به دنبال این چشم انداز هستید هرچه زودتر موثرترین برنامه بازاریابی و وفاداری مشتریان را راه اندازی کنید. کمتر کسی این حقیقت انکار ناپذیر را می داند. واقعیت این است که در حال حاضر بهترین و آسانترین روش برای موفقیت در کسب و کار استفاده از سیستم باشگاه مشتریان است.
گروه آیسا با تجربه درخشان در زمینه طراحی و تدوین انواع سیستم های باشگاه مشتریان آماده است شما را در این امر مهم و سرنوشت ساز یاری کند. ما با داشتن نیروهای متخصص در زمینه بازاریابی ، برنامه نویسی و … بهترین روش لویالتی را برای مشتریان و کسب و کار شما طراحی میکنیم.
برای مشاوره رایگان یا سفارش طراحی باشگاه مشتریان میتوانید با شماره های ۰۹۱۳۵۹۱۹۱۹ یا ۰۳۱۳۲۶۶۰۸۶۹ تماس بگیرید.
دیدگاه خود را ثبت کنید
تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟در گفتگو ها شرکت کنید.