03132660869

چگونه در صفحه اول گوگل ریچ اسنیپیت شویم؟

اول از همه بگذارید به این موضوع بپردازیم که گوگل ریچ اسنیپیت چیست؟ گوگل یک پاکس را در بالای صفحه اول برای پاسخ به جتسجوی به صورت ارگانیک نمایش می‌دهد. این در واقع پاسخ به سوالی است که در این موتور جستجو زیاد پرسیده می‌شود. اگر محتوای سایت شما جزو گوگل اسنیپت شود این به این معنا است که در درجه اول برند شما شناخته تر خواهد شد و افراد بیشتر از سایت شما دیدن خواهند کرد و در درجه بعدی این به این معنا خواهد بود که محتوای سایت شما با الگوریتم سمنتیک گوگل یا الگوریتم معنایی بسیار هم خوانی دارد و این نشان از کیفیت خوب محتوا شما است. ممکن است سوالاتی ضمن طراحی و یا نگهداری سایت تان در این حوزه برای شما پیش آید که در اینجا به آنها پاسخ دقیقی به آنها خواهیم داد. پس نگاهی به پایین بیاندازید و خود را با این مبحث داغ سئو آشنا کنید.

 

ریچ اسنیپیت

آیا من می‌توانم حتی با داشتن یک سایت تازه تاسیس در صفحه اول گوگل ریچ اسنیپیت شاخص شوم؟

اول از همه اگر شما برای یک کلمه در صفحه اول گوگل رنک بیاورید خود همین موضوع این الگوریتم گوگل را تحریک می کند تا محتوا شما را برای اسنپیت شاخص به زبان خودمان بدزد. این امر با یک سایت جدید بسیار دشوار تر خواهد بود اما  شما در جایگاهی هستید که برای این ویژگی رقابت کنید و گوگل اصلا به اینکه شما از چه مسیر سایت خود را راه اندازی کرده اید کاری ندارد. پس حتی سایت ها تازه تاسیس هم می توانند توسط گوگل در این بخش نمایش داده شوند.

آیا گوگل تگی در اختیار صاحبان سایت هایی که محتوای آنها به عنوان ریچ اسنیپیت انتخاب شده قرار می‌دهد تا آنها از میزان ترافیک هدایت شده از طریق ریچ اسنیپیت با خبر شوند؟

جواب این سوال خیر است! گوگل در حال حاضر تگی را برای ارائه جزییات ترافیک هدایت شده به سایت شما فراهم نکرده است. در هر صورت  غیر ممکن است که بدانید چه میزان ترافیک به صورت مستقیم از باکس ریچ اسنیپیت می‌اید و چه میزان ترافیک از آدرس URL  که در پایین این باکس قرار گرفته است به سایت شما هدایت می شود.

حالا که با این ویژگی گوگل آشنا شدید فکر می کنید که آیا ارزش آن را دارد تا بر اساس سوال های که در کوری های گوگل جستجو می شود محتوا تولید کنید تا ترافیک ماهانه خود را بالا ببرید؟

این یکی از بهترین سوال ها است  و من پیشنهاد میکنم که اگر این را در نظر دارید همیشه اهمیت کلمات کلیدی را از خاطر نبرید. تعداد جستجو های بالا عبارات بیشترین ترافیک را برای سایت شما به همراه خواهد داشت. من پیشنهاد میکنم برای استراژی محتوایی خود عبارت های بلند که پتانسیل بالایی برای ریچ اسنیپیت شدن در عین حال حجم میانه جستجویی  و رو به بالایی دارند را در نظر بگیرید. برای مثال در ماه میلیون ها جستجو برای کلمه کفش انجام می شود. این بسیار رقابتی است اما  کوری مبهمی است. در مقایسه با این عبارت “  کفش دوندگی زنانه نایک ” بسیار اختصاصی تر است و جستجو کننده می داند که دقیقا چه می خواهد و  سعی دارد که اطلاعاتی در این زمینه کسب کند. این یک مثال عالی از هدف گیری عبارتی است که برای شما  ترافیک ارگانیک مستقیم را به همراه خواهد داشت.

 چه استراژی کلمات کلید بهترین روش برای انتخاب بهترین کوری جستجو شده در گوگل است؟ و چه عبارتی را انتخاب کنیم تا توسط این موتور جستجو در صفحه اول نمایش داده شود؟

هنگامی که شما کورهای که احتمال آن را دارد که توسط گوگل رنک بگرید را برای پست بلاگ خود در نظر می‌گیرید. اول از همه باید به کلمات کلیدی که در صفحه اول گوگل رنک دارید نگاه کنید و بعد بر طبق آن کوری های خود را بچینید. به این روش شما الگوریتم گوگل را تشویق می‌کنید تا محتوای شما را  در صفحه اول به عنوان ریچ اسنیپیت برتر نمایش دهد. در کنار آن این را در نظر داشته باشید که تمایل دارید چه گروهی را با چه هدفی تا صفحه وب سایت خود دعوت کنید. در مجموع کوری هایی که انتخاب می‎کنید باید با هدف کاری شما همسو باشد.

یک توصیه حرفه‌ای و تاکتیکی در این زمینه این است که ریچ اسنیپیت گوگل برای هر عبارت جستجو شده محبوب به صورت چرخشی عمل می‌کند. این به این معنا است که برای مثال اگر  عبارت “بیمه ماشین”  در گوگل خیلی جستجو می‌شود بهتر است شما محتوایی تولید کنید که به صورت بیمه ماشین در تهران” و یا “بیمه ماشین در مشهد” باشد. با به کار گیری این تکنیک دیگر نیاز به این نخواهید داشت لزوما در صفحه اول گوگل باشید و این موتور جستجو چون نیاز دارد تا پاسخ به این کوری را در باکسی صفحه اول خود نشان دهد آن را از سایت شما استخراج می‌کند.

ریچ اسنیپیت

چرا محتوای من همیشه به عنوان ریچ اسنیپیت برتر در صفحه اول گوگل نمایش داده نمی‌شود؟

دلیل این موضوع این است که SERP  در اینترنت بسیار شناور است. گوگل هر روز آپدیت های بسیار را ایجاد می‌کند. و دلیل این موضوع می تواند چندین موضوع باشد:

  • اگر یک ریچ اسنیپیت از سایت هایی با رنک پایین تر آورده شده و نمایش داده می شود این به آن معنا است گوگل دارد بهترین پاسخ را استخراج و امتحان می‌کند.
  • گوگل به صورت مداوم محتوای اسکریپ شده را در هر ریچ اسنیپیت آزمایش می‌کند.
  • ریچ اسنیپیت هایی که به صورت شاخص نمایش داده می‌شوند چرخشی هستند و این بسته به موضوع که هر روزه جستجو می‌شود متفاوت خواهد بود.

یکی از ازشمند ترین سوال‌ها در مورد ریچ اسنیپیت شاخص گوگل این است ، من چطور اسنپیت هایی که گوگل همچنان به دنبال بهترین پاسخ برای آنها است را پیدا کنم ؟ بهترین روش برای شناسایی این کمبود و تولید محتوا در این راستا چیست؟

لیست کلمات کلیدی در همواره در حال جستجو هستند، راهی عالی برای پیدا کردن آن کوری هایی است. بر اساس نرخ جستجوی انها که معمولا باید حدی میانه و رو به رشد باشد می توانید این کوری ها را پیدا کرد. در مورد این کوری ها محتوای کم تری برای آنها در حوزه وب وجود دارد. مطلوب ترین شیوه این است در که در گوگل keyword planner کلمات کلیدی را با شاخصه SERP  مد نظر خود فیلتر کنید. در مرحله بعد سایت خود را در کلماتی که رتبه اول دارد در نظر داشته باشید و در محله بعدی اولویت کوری ها را در نظر بگیرید و تصمیم بگرید که روی کدام یکی تمرکز بیشتری کنید.

حالا که در مورد این استراتژی تولید محتوای نوین گوگل اطلاعات کسب کردی وقتش اون رو توی روش‌های ابازاریابی خودت به کار بگیری و بیشترین ترافیک ممکن را به سایتت بیاری!

طراحی سایت و سئو توسط تیم آیسا درب‌ها جدیدی را برای کسب و کار شما باز خواهد کرد. این گروه آیسا با بیش از ۱۰ سال سابقه در زمینه طراحی سایت، برنامه نویسی اختصاصی تحت وب و سئو فعالیت نموده و کار خود را از سال ۱۳۸۶ شروع کرده است. این شرکت با تکیه بر سابقه علمی مدیران خود در زمینه سیستم های نرم افزاری به خصوص سیستم های کاربردی مفتخر است با آگاهی کامل از نیاز ها و خواسته های مشتریان، فن آوری روز دنیا را در اختیار آنان قرار دهد. برای تماس با گروه آیسا و اطلاع از چگونگی روند کاری آن این جا کلیک کنید

 

WhatsApp با ما در تماس باش