03132660869

در جستجوی سیستم مدیریت محتوای اختصاصی یا cms برای بهترین نتیجه سئو در گوگل

سیستم‌ها مدیریت محتوا برای کاربران که دلشان می خواهد نتیجه ای مطلوب در بازه زمانی کوتاه داشته باشند، یک محبت هستند. به خصوص آن دسته از افراد که علاقه‌ای به کد زدن ندارند. با انتخاب یک CMS  مطلوب به آسانی به روز رسانی کنید و دوست ندارید که در اطراف  تکنولوژی باشید و دانش پیشرفته ای در این زمینه ندارند. اما به لطف cms شما به سادگی می‌خواهید تا به آسانی محتوای خود را به روز رسانی کنید و آن را منتشر کنید. یا این وجود راحتی استفاده از این سیستم ها فقط به یک چیز خلاصه نمی شود و اگر شما بخواهید که سایتتان در صفحه اول گوگل جزو ۱۰ رتبه برتر شود. باید حرکتی با فکر به سمت سئو داشته باشید و cmsداشته باشید که مناسب نقطه پایانی  باشد

cms اختصاصی

در این پست متوجه خواهید شد که چه چیزی یک cms را به انتخابی برتر تبدیل می کند و چه پلت فرم‌هایی محبوب هستند و در مجموع برای سایت شما ترافیک ارگانیک بیشتری را به همراه خواهند داشت. بدون این که در این بخش زیاده گویی کنیم در زیر به یکی از پلت فرم های  که در آن cms هایی که سئو دوست هستند را به شما معر فی خواهیم کرد.

چه ویژگی‌های cms هایی برای سئو مناسب خواهند بود؟

باور بر این است که به صورت کلی گوگل از ۲۰۰ فاکتور مجزا برای رنک دهی به سایت ها استفاده می‌کند. خوب بیشتر از این ویژگی ها به کارایی تکنیکال سایت شما بستگی دارد. این شامل المان‌هایی درون صفحه مثل المانهای html می شود که همین المان‌ها به cms خیلی مربوط می‌شوند. گوگل باید قادر باشد تا سایت ما را به آسانی بپیماید. آن را درک کند و متوجه شود که شما در این صفحه چه چیزی منتشر کرده اید. و آن ر به کلمات کلیدی مرتبط ارتباط دهد. در نتیجه مارک آپهای  html بسیار مهم هستند و یک باید در سیستم مدیریت محتوا شما هستند.

در کنار این ویژگی های cms بسیاری وجود دارد که برای سئو مهم قلمداد می‌شوند.برخی از انها  حیاتی هستند در حالی که تعدادی دیگر از آنها اگر باشند خوب به شما می‌ایند.

المان‌هایی که شما باید در صفحه خود ایجاد کنید

بگذارید با المان‌هایی که شما هر روز با آنها سر و کله میزنید شروع کنیم. این المان ها  برای ایجاد یک صفحه تازه اساسی به شمار می‌روند. اینها شامل موارد url آدرس  تگ عنوان و توصیفات متا و تگ آلت تصاویر و عنوان ها است. استفاده از انها در صفحه و دست‌های  شما ضروری قلمداد می‌شود. دلیل این موضوع این است:

  • url صفحات به موتور جستجو و کاربران می‌گویند که این صفحه اصلا در چه رابطه ای است. بانابراین برای سئو بهتر است که آنها را ( *( و قابل درک برای انسان باشد.
  • عنوان های تگ ها و توضیحت متا چیزی هستند که کاربران در SERP به دنبال آن می‌گردند. و بر اساس آن تصمیم می گیرند که بر روی این سایت کلیک کنند و یا این لینک ارزش ارد که بر روی کلیک شود و یا خیر.
  • اگر تصاویر به طور صحیح لود نشوند و در ازای ان کاربران تگ آلت تصویر شما را می‌توانند ببینند و این خود جایگاه شما را در موتور جستجوی گوگل ارتقا خواهد داد. علاوه بر آن خوانندگان صفحات کسانی که با مشکلات بینایی دارند از این ويژگی استفاه می‌کنند و تا متن شما را درک کنند.
  • عنوان ها هم به کاربران کمک خواهد کرد و هم که متن را درک کنند و هم ويژگی اساسی است که توسط آن گوگل متن شما را با الگوریتم ها مختل خودش درک میکند.

جزییات فنی که باید در نظر داشت

حالا بگذارید که در مورد جزییات تکنیکی اطلاعات بدست آوریم. این جزییات در رنک گوگل اثر زیادی دارند. بدون هیچ شک و شبه‌ای باید گفت که سرعت لود صفحه وب شما در رتبه اول لیست است. صفحه وبی که به کندی لود می‌شود به شدت در رتبه شما اثر گذار است. از این روی در درجه اول cms انتخابی شما مقصر اصلی خواهد بود.

صفحه وبی که کد آن به خوبی نوشته شده باشد  و در کنار ان تصاویرش بهینه شده باشد بهترین انتخاب خواهد بود. در کنار این کدهایی که (*) باید تحت هر شرایطی از آنها اجتناب کرد. در سال ۲۰۱۸ فاکتو رتبه دهی سرعت در نسخه موبایل هم وارد شد و برای این ورژن هم مهم شد.

حالا که صحبت از موبایل شد یک cms  خوب به شما این آفر را خواهد داد که  که پوسته ای کاملا ریسپانسیو و واکنش گرا دارد. گوگل سعی داشته است که وب مستر را به  سمت واکنش گرا کردن صفحات وب‌شان سوق دهد. و با این هدف صفحات وب خود را بهینه کنند. در حال حاضر جستجوی موبایل رشد رو به بالایی داشته است. و ایندکس شدن صفحه شما از لحاظ موبایل چیزی است که نمی توان از ان فرار کرد. و حتما باید سایت خود را بهینه کنید.

چیزی دیگری که باید در مورد آن نگران باشید این است بحث محتوا تکراری است. اگر تعداد زیادی آدرس url صفحه وب شما به یک جا ختم بشود و دقیقا مثل هم باشد توسط الگوریتم پاندای گوگل شما پنالتی خواهید شد. برای اینکه مسیر را از ابتدا درست بپیمایید  cms شما باید به شما این اجازه را بدهد تا ادرس ارجینال url ایجاد کنید و آن را با یک تگ همراه کنید. به این صورت موتور جستجوی گوگل متوجه خواهد شد که کدام آدرس url  را رنگ دهی کند و کدام را از ایندکس شدن کنار بگذارید.

گاهی اوقات هیچ نیازی نیست که یک آدرس url  تکراری را نگاه دارید و آنها باید حذف شوند. در این شرایط باید از خطای 302  حتما استفاده کنید. تنظیمات ریدایرکت شدن در برخی cms ها ساده است و در برخی دیگر با پیچیده گی هایی همراه است.

در نهایت شما می‌توانید مشکل محتوای تکراری را از همان ابتدا حذف کنید وبه این صورت که فقط اجازه ندهید ادرس های تکراری را ایندکس کند و این کار را با بلاک کردن آدرس هایی که تمایل ندارید توسط خزنده گوگل پیمایش شوند در فایل ربات پنهان کنید.

به این صورت شما قادر خواهید بود تا صفحاتی که تمایل دارید از نظر موتور جستجو پنهان کنید و  این فقط محدود به چند صفحه ایراد دار نخواهد شد. یک cms  خوب به شما این امکان را می‌دهد تا به آسانی و یک فایل ربات txt  را در کنار نقشه xml  برای سایت خود ایجاد کنید. اخری به گوگل کمک میکند که تمام صفحاتی که باید بپیماید را پیدا کند

Cmsها بزرگ چه سرویسی در اختیار کاربران خود می‌گذارند. بگذارید نگاهی به محبوب ترین آنها بیاندازیم. برای هر پلت فرم ویژگی های را پوشش می‌دهیم که نصب پیش فرض. در کنار  پلاگین ها و افزونه های مختلف در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

 cmsهای فاکتور‌های سئوی شما را دچار اثر منفی کنند من به آنها نیز اشاره خواهم کرد.

 سامانه مدیریت محتوای وردپرس

وردپرس با عنوان سیستم بلاگ اُپن سورس به بازار امد و اما به لطف آن هزان پوسته و افزونه مختلف این سیستم مدیریت محتوا الان می‌تواند به خوبی برای یک سایت تجاری  و یا حتی سامانه رزرو پرواز استفاده شود. Cms  سهم زیادی از بازار را به خود اختصاص داده است. و در مجموع ۳۰ درصد کلیه سایت های فعال از وردپرس استفاده می‌کنند. میلیون ها کاربر که این سامانه را انتخاب میکنند دلایل زیر را دارند

ویژگی های پیش فرض

  • ادرس های  url  ها کاملا با آن چیزی که کاربر می خواهد هم خوانی دارد
  •  تگ تصویر آلت را می توان برای تمام تصاویر ست کرد
  • عنوان ها را بدون کد نویسی می توانید برای سیستم خود تعریف کنید

ویژگی های که شما می توانید از طریق افزونه ها از انها استفاده کنید

  • وجود متا تگ ها
  • .قابلیت ریدایرکت کردن و ایجاد تگ های  کنونیکال
  • ایجاد فایل روبات txt
  • ایجاد نقشه xml
  • قابلیت کش کردن صفحه

کاستی های سئو

  • هیچ کاریی را بدون پلاگین در وردپرس نمیتوانید پیش ببرید و نصب پلاگین های بی شمار سرعت لود سایت شما را به شدت پایین می‌آورد.

باور بر این است که وردپرس هم سو با ویژگی های سئو طراحی شده است. با نصب پیش فرض  شما این امکان را دارید که آدرس url اختصاصی داشته باشید ، عنوان‌های را تعریف کنید و تگ توضیحات  برای تصاویر بگذارید. و این در مجموع همه چیز خواهد بود.. باید گفت که همه چیز وردپرس در مورد پلاگین است. و حتما برای داشتن سئو مناسب باید نصب آنها اجتناب ناپذیر است.

از این میان افزونه یوست بسیار محبوب است  و با استفاده از این افزونه شما کنترل کاملی از تگ های متا و تقریبا همه موارد تکنیکی خواهید داشت. پلاگین یوست برای شما این شرایط را فارهم میکند تا آدرس url  کنونیکال تعریف کنید. در آن  قابلیت breadcrums را فعال کنید و همچنین صفحات redirect  مجزا بسازید. علاوه بر همه اینها این امکان است که فابل روبات txt را برای سایت خود ایجاد کنید. بنابراین این پلاگین به تنهایی اکثر ویژگی هایی که در بالا به آن اشاره شد را پوشش می‌دهد. فقط کافی است که شما آن را نصب کنید و آن همه چیز را برایتان محیا خواهد کرد.

پیشنهاد ما این است که در کنار افزونه یوست حداقل دو افزونه دیگر به عنوان‌های Broken Link Checker  و W3 Total Cache را هم نصب کنید که بسیار کاربردی خواهند بود. اولین نام افزونه کاربردش مشخص است و دومین افزونه به افزایش سرعت سایت شما کمک می‌کند. به این صورت که بخش های غیر ضروری را از نظر کاربر پنهان میکند و سرعت لود شدن را افزایش می‌دهد.

مهم است بدانید که وردپرس به شما در حالت کلی اجازه خواهد داد که صفحه هات را با سرعت لود خوبی در اختیار کاربران قرار دهید. این به شرطی است که شما تنظیمات پلاگین‌های متعدد را بهم نریزید. در کنار این پوسته و کد‌های اختصاصی را بیش از اندازه و بدون دلیل دستکاری نکنید. با این وجود حتی اگر از پوسته ها و افزونه‌های مختلفی استفاده می‌کنید باید دقت عمل لازم را به میان بیاورید. در کنار تمام این جزییات کش کردن صفحات یک ایده عالی خواهد بود که همیشه به کار شما خواهد آمد.

پوسته‌هایی که با تمپلت موبایل همخوانی دارند آخرین جنبه است که باید در چک لیست خود به آن بپردازید. و باید گفت که سامانه مدیریت وردپرس در این زمینه نیز تراز اول است. در حال حاضر وردپرس فقط تم هایی را می‌پذیرد که برای قالب موبایل بهینه شده باشد. اگر تمایل داشتید که قالب های قدیمی تر استفاده کنید می توانید آن را هم با افزونه‌های متعددی که در دسترس هستند به حتی چنین قالبی ‌هایی را  برای نسخه موبایل تنظیم و بهینه می‌کنند. به نظر می‌رسد که سامانه مدیریت محتوای وردپرس انتخاب مطلوب برای بسیار از اهداف کاری ، شخصی و یا تجاری است

WhatsApp با ما در تماس باش