۶ دلیل برای افت رتبه سایت در موتورهای جستجو

failing-business-analytics

6 دلیل برای افت سئو سایت

۶ دلیل برای افت رتبه سایت در موتورهای جستجو

آیا تا به حال یک شعبده باز را دیده اید که توپ های متعدد را به هوا پرتاب می کند و آن ها قبل از برخورد به زمین در دست خود می گیرد؟؟
شاید این کار را نیز شما خواسته اید که انجام دهید، ولی موفق به انجام این کار نشده و بارها شکست خورده اید و به خودتان گفته اید که این کار شدنی نیست. ولی اگر برای انجام این کار تمرین بکنید، حتما می توانید انجام دهید. فقط نیاز به تمرین و سخت کوشی دارد.

بهینه سازی سایت یا همان سئو سایت نیز اگر سخت کوشی و پشتکار وجو نداشته باشد، حتما با شکست مواجه می شود. در این مقاله ۶ دلیل ذکر شده است که رعایت نکردن هر کدام از آن ها باعث شکست پروژه سئو می شود.

۱- به روز بودن علم سئو

کارشناسان سئو ۱۰ سال پیش علم سئو را کسب نموده اند و پروژه های بسیار بزرگی را انجام داده اند. ولی اگر همین کارشناسان با سابقه نیز علم خود را در زمینه فعالیت خود یعنی سئو سایت به روز نکنند، به طور حتم در پروژه های آینده با شکست مواجه می شوند. باید از تغییرات الگوریتم های گوگل آگاه شد و وب سایت ها را مطابق با جدیدترین استراتژی های سئو سایت، بهینه سازی نمود تا بتوان در پروژه های سئو خود موفق عمل کرد.

۲- نداشتن بلند پروازی

انجام پروژه های سئو بسیار پرهزینه و دشوار است. مدیران کسب و کارها چون که از نتایج این پروژه اطلاع دارند و می دانند که پس از بهبود رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو می توانند به چه موفقیت هایی دست یابند، پس برای این کار هزینه می کنند. ولی افرادی که اهداف متوسطی دارند و برای سئو سایت خود هزینه نمی کنند پس نمی توان انتظار موفقیت داشت.

۳- نداشتن استقامت

یک بوکسور باید تا دور آخر تلاش خود را بکند و نباید با شکست در دور اول، دیگر مبارزه نکند و امید خود را از دست بدهد.
یک نیاز کلیدی در سئو سایت، توانایی بالا برای رسیدن به صفحه اول گوگل و رتبه مناسب در موتورهای جستجو و مهم تر از همه حفظ رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو می باشد که نیاز به توانایی بالا و استقامت می باشد.
اگر از یک تاکتیک و استراتژی خاص برای سئو سایت در مدت محدودی استفاده کردید و پس از نتیجه دادن، دیگر بر روی وب سایت فعالیت خاصی را برای حفظ رتبه انجام ندادید، پس از مدتی رتبه سایت در نتایج نزول پیدا می کند و سودآوری خود را از دست می دهید. همچنین هیچ گاه نباید رقبای خود را در نتایج موتورهای جستجو دست کم بگیرید.

۴- فراموش کردن ذهنیت

از جمله توضیحات سختی که باید برای مشتریان SEO توضیح داد، این است که راه حل سئو سایت، زمان می باشد و باید تفکرات ذهنی خود را نسبت به این کار دور بریزند.
پیشرفت سئو سایت در طول زمان اتفاق می افتد و باید به طور مداوم و با برنامه ریزی خاصی روی سایت فعالیت کرد تا به نتیجه دلخواه برسد. بعضی از سئوکاران بی تجربه برای این که سریع تر پروژه تمام شود و سریعتر به نتیجه برسد از تکنیک های کلاه سیاه استفاده می کنند که پس از این که گوگل متوجه استفاده این تکنیک بر روی سئو سایت می شود، وب سایت را جریمه می کند و رتبه اش را در نتایج موتور جستجو از دست می دهد.
پس باید از تاکتیک هایی که موجب جریمه سایت نمی شوند استفاده نمود، حتی اگر استفاده از این تاکتیک ها ماه ها و یا حتی سال ها زمان ببرد. اما تنها زمانی سئو سایت شما موفقیت آمیز خواهد بود که در مدت زمان طولانی و به وطر مداوم و با برنامه خاصی بر روی سایت کار کنید.

۵- پیگیری نکردن مشکلات

اگر وب سایت شما پس از تلاش بسیار نتیجه نمی گیرد باید بررسی نمایید که مشکل از کجا می باشد و پیگیر موضوع باشید. حتی اگر یک اتفاقی برای رتبه سایت افتاد باید پیگیری نمایید که چه اتفاقی برای سایت افتاده است یا این که الگوریتم های گوگل تغییر کرده اند. پس شما باید نقشه راه روشنی برای این کار داشته باشید و دلایل شکست پروژه خود را متوجه شوید و با امید بیشتر کار خود را ادامه دهید.

۶- عدم دید بزرگ از وب سایت

یک وب سایت خوب، وب سایتی می باشد که نیازهای مشتریان را برطرف نماید و SEO می تواند شما را به اهداف مورد نظرتان نزدیک تر نماید. گاهی اوقات مهم است که به یاد داشته باشیم که هدف کسب و کار چیست و آن چه که مهم است، بدست آوردن رتبه بالا در نتایج موتورهای جستجو نیست و هدف ایجاد صفحات کاملا بهینه شده و رفع نیازهای کاربران اینترنتی می باشد.

امیدوارم که از این مقاله دید کافی از انجام پروژه های سئو بدست آورده باشید.

منبع: searchengineland

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *