۴ مرحله اصلی بهینه سازی سایت

seo-checklist-4-steps-optimizing-website

مراحل اصلی سئو سایت

۴ مرحله بهینه سازی سایت

در این مقاله ۴ مرحله اصلی بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو را آورده ایم که با رعایت آن ها می توانید سئو سایت خود را بهبود ببخشید. هدف از بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو تنها پیدا کردن سایت نمی باشد. بلکه به طور خاص افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو گوگل است. فرآیند بهینه سازی سایت تک مرحله ای نیست. بلکه شامل مراحل زیادی مثل تعمیر، نگهداری، تنظیم، تست مداوم و نظارت می باشد.

فرآیند چهار مرحله ای برای بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو سایت):

۱- تجزیه و تحلیل بازار هدف کسب و کار

• تجزیه و تحلیل وب سایت: تجزیه و تحلیل کامل وب سایت خود از نظر طراحی وب سایت، مجموعه متاها، کدنویسی سایت و …
• تحلیل رقابتی: بررسی وب سایت های رقبای خود از نظر طراحی وب سایت، کلمات کلیدی مورد استفاده، محتوای وب سایت و رتبه کلمات سایت در نتایج جستجو. با استفاده از ابزارهای زیر می توانید اطلاعات رقیبان  خود را بدست آورید. Keywordspy.com  و   Semrush.com

• انتخاب اولیه کلمات کلیدی: کلمات کلیدی وب سایت خود را بر اساس نیاز مشتری و بازار بدست آورید .

۲- تحقیق و مدیریت کلمات کلیدی

• تجزیه و تحلیل کلمات کلیدی: باید کلمات کلیدی و هدفمند را برای وب سایت خود تشخیص دهید. لیست کلمات کلیدی رقبای خود را بررسی کنید. همچنین برای کلماتی که انتخاب می کنید، اولویت بندی قرار دهید.

• رتبه بندی و ارزیابی کلمات: شما باید هر چند وقت یکبار موقعیت وب سایت خود را با کلمات کلیدی مورد نظر بررسی نمایید و اگر افت رتبه ای به وجود آمد حتما ایراد را بررسی کرده و برطرف نمایید.

• تعیین اهداف و مقاصد: اهداف خود را تعیین کنید که پس از بهینه سازی سایت و انتخاب کلمات کلیدی مناسب می خواهید چه اتفاقی بر روی وب سایت خود بیافتد؟
به طور مثال می خواهید ترافیک سایت خود را افزایش دهید و یا محصولات خود را از طریق سایت به فروش برسانید.

۳- بهینه سازی محتوا و مقالات سایت

• تعریف صحیح عنوان صفحه (title): انتخاب صحیح و مناسب برای عنوان صفحات و همچنین استفاده از کلمات کلیدی در عنوان صفحات.
• تعریف صحیح متا تگ ها: تگ توضیحات می توند نرخ کلیک سایت در موتورهای جستجو را افزایش دهد. ولی تگ کلمات کلیدی برای گوگل اهمیت ندارد و بر سئو سایت تاثیر نمی گذارد.
• ذکر نام منبع: اگر مطلبی که در سایت قرار می دهید کپی است حتما نام منبع را ذکر نمایید تا نمره منفی در سئو نگیرید. کلمات کلیدی را در محتوای خود به کار ببرید به گونه ای که کیفیت و پیام مطلب از بین نرود. درگذشته محتوایی که ۱۰۰ تا ۳۰۰ کلمه داشتند یک مطلب کامل و باکیفیت شناخته می شد. ولی امروزه صفحاتی که بالای ۲۰۰۰ کلمه دارند به عنوان یک مطلب با کیفیت شناخته می شوند و رتبه بالاتری نسبت به دیگر رقبا در نتایج گوگل می گیرند. البته باکیفیت بودن مطلب تنها به تعداد بالای کلمات بستگی ندارد. توضیحات مفصل تر در این مورد در مقاله "نقش محتوای سایت در سئو سایت" آورده شده است.
• نقشه سایت (sitemap.xml): ایجاد و توسعه نقشه سایت sitemap.xml برای بهبود سئو سایت در نتایج موتور جستجو گوگل و بینگ. با ساخت نقشه سایت مطالب وب سایت سریع تر در گوگل یا بینگ ایندکس می شود.
• ثبت سایت در دایرکتوری ها: می توان سایت خود را در دایرکتوری های مختلف مثل DMOZ معرفی کرد تا بر سئو سایت خود تاثیر مثبت گذاشته باشیم.

۴- تست مداوم و اندازه گیری

تست و اندازه گیری. تجزیه و تحلیل رتبه سایت در نتایج موتورهای جستجو و ترافیک سایت به طور مداوم. با ایجاد یک جدول می توانید رتبه وب سایت را در زمان های مختلف بررسی کنید و اگر نزول رتبه ای به وجود آمد آن را برطرف نمایید.

نگهداری. علاوه بر بهینه سازی سایت و افزایش رتبه سایت در نتایج جستجو باید برای نگهداری آن و جلوگیری از افت رتبه فعالیت هایی انجام داد تا از کاهش رتبه سایت جلوگیری شود. فعالیت هایی که باید برای نگهداری رتبه سایت انجام می داد از قبیل به روز بودن اطلاعات در زمینه سئو سایت، به روز رسانی محتوا سایت، فعالیت در شبکه های اجتماعی و ایجاد بک لینک می باشد.

شما می توانید با کمک گرفتن از ۴ فرآینده ذکر شده که جز مراحل اصلی سئو سایت می باشد، کمک شایانی به بهبود رتبه سایت خود کرده باشید.

منبع: entrepreneur

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *