راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا

content-in-seo

به روز رسانی محتوای سایت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا

در مقاله قبلی در مورد کیفیت محتوا صحبت کردیم. حال در این مقاله می خواهیم شما را با یکی دیگر از عوامل رتبه بندی گوگل یعنی تازگی و یا به روز بودن محتوای سایت آشنا سازیم.

تازگی (Freshness)

به روز رسانی یک صفحه وب، خود یکی از عوامل رتبه بندی نتایج موتور جستجو گوگل است. گوگل به روز رسانی محتوای وب سایت ها را بررسی می کند و آپدیت بودن مطالب را به عنوان یک سیگنال رتبه بندی می داند.
رویدادهای اخیر یا موضوعات داغ: هر اتفاق و رویدادی که رخ می دهد، وب گردان آن را از طریق اینترنت دنبال می کنند. پس باید وب سایت های مرتبط وقایع و رویدادها را در زمان خود در سایت قرار دهند.

اجرای برنامه ها به طور منظم در محدوده زمانی معین: برنامه ها و مناسبت هایی که به طور منظم انجام می شوند. مانند کنفرانس های سالیانه و یا انتخابات ریاست جمهوری که در زمان های معینی انجام می شوند. شما انتظار دارید اطلاعات مربوط به برنامه ها و یا رویدادها را در زمان خود ببینیم. نه اطلاعات مربوط به یک سال پیش را.

به روز رسانی مکرر: وب سایت هایی که موضوع شان در مورد فناوری می باشد، باید مطالب وب سایت خود را به روز نمایند و یا خبر و اطلاعات رویدادهای اخیر را هرچه سریع تر در وب سایت خود قرار دهند. اگر وب سایت هایی که رویدادها به طور منظم رخ نمی دهند، به روز رسانی نشوند بازدیدکنندگان خود را از دست می دهند.

بنابراین به روز بودن وب سایت ها و مطالب شان، تاثیر بسیاری در جذب بازدید کننده به وب سایت را دارد و همچنین ممکن است در یک خبر یا رویداد، وب سایت شما جز نتایج برتر گوگل قرار گیرد.

طبق تحقیقاتی که MOZ در مورد طراوت و تازگی یک مطلب از نگاه گوگل بدست آورده است می توان به موارد زیر اشاره نمود:


۱- تازگی براساس تاریخ

تاریخ انتشار یک مطلب می تواند به عنوان یکی از عوامل تازگی محتوا در نظر گرفته شود.

۲- به روز رسانی منظم محتوا

به روز رسانی یک مطلب خبری به طور منظم در وب سایت های خبری

۳- تغییرات در هسته یک صفحه وب

تغییرات اعمال شده در بدنه اصلی مقاله از دیگر قسمت یک صفحه وب مهم تر است. مانند جاوا اسکریپت، قسمت نظرات و … .

۴- ایجاد صفحه جدید

وب سایت ها و یا وبلاگ هایی که صفحات جدید برای مطالب خود ایجاد می کنند نمره خوبی از نظر تازگی و به روز بودن محتوا می گیرند.

۵- چگونگی تغییرات محتوا

محتوایی که مرتب تغییرات دارند، متفاوت از محتوایی می باشند که هر چند سال یکبار تغییر دارند.

۶- لینک دهی به مطلب 

اگر به یک صفحه وب از طریق دیگر وب سایت ها لینک داده شود، ارتباط آن صفحه با گوگل دیده می شود که تاثیر مثبتی در سئو سایت خواهد گذاشت.

۷- لینک از سایت هایی با رتبه بالا

لینک گرفتن به مطالب وب سایت خود، باعث انتقال طراوت به صفحه وب شما خواهد شد و امتیاز صفحه شما افزایش پیدا می کند.

۸- ترافیک صفحه و تعامل با آن

رفتارهایی همچون تعداد کلیک و زمان ماند در یک صفحه وب بر روی طراوت و امتیاز دهی به آن صفحه وب تاثیر گذار است.

۹- قدیمی تر اغلب بهتر است

جدیدترین نتایج همیشه بهترین نیستند. نتیجه معتبر بودن یک مطلب در طولانی مدت مشخص می شود. پس در اغلب مواقع نمی توان یک مطلب جدید را معتبر دانست.

اخبار گوگل

۱۰- البته شما می توانید اطمینان حاصل کنید مطالب وب سایت خبری گوگل معتبر هستند و می توانید از آن ها استفاده نمایید. همچنین وب سایت های معتبری در زمینه های مختلف قرار دارد که می توانید از جدیدترین مطالب آن ها استفاده نمایید. به طور مثال در زمینه سئو سایت می توان به وب سایت هایی همچون searchengineland و moz و … اشاره نمود.

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش سوم: محتوای با کیفیت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری

منبع: searchenginewatch

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *