راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری

duplicate-content

محتوای تکراری و سئو

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری

در مقاله قبلی در مورد به روز رسانی محتوای یک وب سایت صحبت کرده ایم. در این مقاله در مورد محتوای تکراری در یک وب سایت صحبت می کنیم و همچنین در یکی از مقالات قبلی در مورد  تاثیر محتوای تکراری بر سئو سایت بحث کردیم که می توانید از آن به عنوان یکی از راهنماهای موفقیت در سئو سایت استفاده کنید.

محتوای تکراری چیست؟

محتوای تکراری اشاره به محتوای یک صفحه وب است که در بیش از یک محل بر روی اینترنت قرار دارد. گوگل محتوای تکراری را مجازات نمی کند. بلکه وب سایت هایی که محتوای تکراری در صفحات خود دارند را در نتایج جستجو نمایش نمی دهد و از ظاهر شدن آن ها در نتایج جستجو چشم پوشی می کند.

بسیاری از سایت های بزرگ وجود دارند که به طور مداوم محتوای آن ها در وب سایت های دیگر منتشر می شوند. با کپی شدن محتوای وب سایت اصلی به سایت های دیگر، از ارزش های آن سایت بزرگ کاسته نمی شود. بلکه در بعضی مواقع باعث گرفتن بک لینک می شود.

چگونه محتوای تکراری را مدیریت نماییم:

۱- یکی از آشکارترین کارها هنگام شروع، کپی کردن محتوای یک وب سایت بدون گرفتن اجازه از مدیر سایت می باشد. این کار برای اعتبار سایت شما مناسب نمی باشد. چون خواننده هنگامی که متوجه شود محتوای سایت کپی می باشد، اعتمادش را نسبت به سایت شما از دست می دهد و این امکان وجود دارد که دیگر به وب سایت شما مراجعه نکند.
۲- اگر شما در مقاله خود از قطعه ای یا نقل قولی از یک صفحه وب دیگر استفاده نمایید، میتوانید برای اعتبار بخشیدن به مقاله خود یک لینک به منبع اصلی دهید.
۳- اگر وب سایت دارای دو دامنه با محتوای یکسان می باشد، می توانید از تغییر مسیر ۳۰۱ استفاده نمایید تا وب سایت شما با یک دامنه محتوای سایت را نمایش دهد.
۴- اطمینان حاصل نمایید که دامنه وب سایت شما با پیشوند www یا بدون آن ( http://www.example.com یا http://example.com) تنها به یک صورت باز شود. گوگل  دامنه هایی که با www و بدون www باز میشوند را به عنوان سایت های جداگانه با محتوای یکسان می شناسد که نتیجه این کار آسیب رسیدن به سئو سایت می باشد. شما می توانید برای وب سایت خود تعیین نمایید که با نسخه www باز شود یا بدون www.
۵- اگر برای نمایش وب سایت خود در گوشی های موبایل از نسخه جداگانه موبایل استفاده نمایید، باز هم مشکل محتوای تکراری پیش می آید. برای همین می توانید از سایت های ریسپانسیو یا واکنش گرا در طراحی وب سایت خود استفاده نمایید.

پس شما از این مقاله می توانید به اهمیت درج محتوای با کیفیت و این که کپی نباشند، پی ببرید تا در سئو سایت خود با شکست مواجه نشوید.

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش سوم: محتوای با کیفیت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری

منبع: searchenginewatch

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *