راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی

keywords

انتخاب کلمات کلیدی و سئو

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی

در بخش اول در مورد عواملی مانند تگ عنوان، تگ H1 و متا تگ توضیحات صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم شما را از اهمیت کلمات کلیدی در سئو سایت و همچنین به کارگیری کلمات کلیدی در محتوای صفحه آشنا سازیم.

کلمات کلیدی (Keywords)

در بخش اول عوامل رتبه بندی گوگل، در مورد به کارگیری کلمات کلیدی در تگ عنوان صفحات، تگ H1 و متا تگ توضیحات صحبت کردیم. از کلمات کلیدی در چه مکان هایی از سایت و چگونه استفاده کنیم که بر روی سئو سایت تاثیر مثبت بگذارد؟

محتوای صفحه (Page content)

۱- سعی نمایید در ۱۰۰ کلمه اول صفحه خود، کلمات کلیدی را به کار ببرید. این کار از مهمترین فرکانس های کلمات کلیدی است.
۲- به عنوان مثال Jayson DeMers در مورد ربط کلمات کلیدی و مکان قرار گیری شان صحبت کرده است و همچنین فرکانس کلمات کلیدی را در مکان های مختلف سایت، یکسان نمی داند.
۳- اولویت بندی کلمات کلیدی در گوگل بدین صورت است: (اولویت از زیاد به کم)
• متا تگ ها و هدرها
• محتوای اصلی صفحه
• سایدبارها و فوتر

۴- کلمات کلیدی یا عباراتی که انتخاب می کنید و در محتوای صفحه قرار می دهید باید نسبت چگالی کلمات کلیدی نسبت به کل محتوای صفحه در آن مطلب رعایت شده باشد. اگر برای استفاده از کلمات کلیدی در محتوا، بیش از اندازه عمل کنید و کیفیت مطلب را از بین ببرید، دیگر این مطلب هیچ ارزشی ندارد. گوگل می گوید که مطالب سایت خود را برای خوانندگان و مخاطبین سایت بنویسید نه برای موتور جستجو.

۵- کلمات کلیدی که در یک صفحه قرار می دهید باید مرتبط با موضوع محتوای صفحه باشد. کلمات کلیدی که به موضوع صفحه ربط ندارند را به هیچ وجه داخل آن قرار ندهید. چون کیفیت مطلب را از بین می برید.
۶- کلمه کلیدی که بر روی آن تمرکز کرده اید، اگر در تگ عنوان صفحات، توضیحات سایت و تگ H1 به کار بردید، باید در سراسر محتوا و همچنین در دیگر تگ ها مثل H2 نیز از آن کلمه کلیدی به طور صحیح استفاده نمایید.
۷- سعی کنید برای انتخاب کلمات کلیدی از ابزارهایی مانند نتایج موتور جستجو گوگل که افراد چه عباراتی را در گوگل جستجو می کنند، استفاده نمایید. همچنین ابزارهایی مانند Google Keyword Planner نیز می توانید استفاده کنید.
۸- بر روی تعداد محدودی از کلمات کلیدی مدنظر کار کنید.


نهان سازی معنایی نهفته (LSI) کلمات کلیدی

LSI مخفف عبارت Latent Semantic Indexing به معنای نهان سازی معنایی است. LSI یعنی نهان سازی معنایی کلمات کلیدی در محتوا. کلمات کلیدی LSI به صورت خلاصه همان مترادف ها می باشند که با هوش مصنوعی موتورهای جستجو شناسایی و تشخیص داده می شوند. به طور مثال کلمه کلیدی بهینه سازی سایت و سئو سایت دو کلمه ای هستند که مترادف هم می باشند و در معنی یک هستند ولی در ظاهر با هم تفاوت دارند. گوگل توسط هوش مصنوعی موتور جستجو خود به راحتی این دو عبارت را شناسایی می کند.
با کار کردن بر روی کلمات کلیدی LSI کم رقیب و ساده می توان به کلمات کلیدی اصلی و سخت نزدیک تر شد و رتبه کلمات کلیدی اصلی را در موتورهای جستجو افزایش داد.

۹- کشف کلمات کلیدی LSI و به کار بردن آن ها در سراسر مقاله، به خصوص:
• پاراگراف اول متن
• بدنه محتوا
• لینک دهی
• پاراگراف آخر متن

۱۰- استفاده از کلمات کلیدی LSI در سراسر متا تگ های صفحه خود. مانند:
• عنوان صفحه
• تگ های H1 و H2
• آدرس صفحه (URL)
• متا تگ توضیحات صفحه
• تگ alt تصاویر

در این مقاله در مورد کلمات کلیدی بحث کردیم. در مقالات آینده در مورد دیگر عوامل تاثیرگذار بر روی رتبه بندی سایت ها در نتایج موتور جستجو گوگل بحث خواهیم کرد.

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش سوم: محتوای با کیفیت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری

منبع: searchenginewatch

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *