راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه

on-page-seo

عوامل سئو درون صفحه

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه

ما شروع به یک کار عظیم کرده ایم که شما را از شکست در نتایج موتور جستجو گوگل نجات می دهد و با عوامل رتبه بندی موتور جستجو گوگل برای وب سایت ها آشنا می کند. عوامل موجود و تاثیر گذار را برایتان به صورت چندین بخش ذکر می کنیم. در این بخش تنها در مورد عوامل درون صفحه صحبت می کنیم.
صدها عامل در رتبه بندی سایت تاثیر گذار است، ولی ممکن است شما از تمامی آن ها در سایت خود استفاده نمی کنید. حتی با تغییر الگوریتم ها، عوامل تاثیر گذار نیز دچار تغییر و تحول می شوند. ما برای شما آخرین و تغییرات و به روزرسانی ها را ذکر می کنیم.

اول اجازه دهید عناصر فنی گوگل را مورد بررسی قرار دهیم. عوامل درون صفحه ۱۰ مورد می باشد.

تگ Title

با توجه به MOZ که در مورد تگ عنوان صفحه (Title Tag) گفته بود:" یکی از مهمترین عناصر درون صفحه می باشد که تاثیر بسیاری بر سئو سایت خواهد گذاشت."
در اینجا مواردی ذکر شده است که شما باید در تگ عنوان صفحه خود رعایت نمایید. این موارد عبارتند از:
۱- شما باید از کلمات کلیدی در تگ عنوان صفحه خود استفاده نمایید.
۲- هر کلمه کلیدی که به محتوای صفحه نزدیک تر می باشد را استفاده نمایید. الگوی تگ عنوان صفحه بدین صورت باشد:
کلیدی اصلی – کلید واژه ثانویه | نام تجاری
۳- تگ عنوان باید برای مخاطب سایت نوشته شود. پس به جای پر کردن تگ عنوان با کلمات کلیدی، سعی نمایید به گونه ای باشد که ایجاد حس منطقی را داشته باشد.
تگ عنوان در مکان های مختلفی مانند شبکه های اجتماعی و نتایج جستجو نمایش داده می شوند. بنابراین از صحبت خوانایی و ایجاد حس آن اطمینان ایجاد نمایید.
۴- تگ عنوان در سراسر وب سایت و در صفحات مختلف تکراری نباشد. این کار باعث سئو منفی می شود.


تگ عنوان صفحه (Title Tag) بسیار مهم می باشد و به عنوان یک سیگنال رتبه بندی در نتایج جستجو است. تگ عنوان بر نرخ کلیک سایت نیز تاثر می گذارد.
عنوان صفحات را سعی نمایید بین ۵۰ تا ۶۰ کاراکتر باشند. اگر بیش از ۶۰ کاراکتر باشند در نتایج جستجو نمایش داده نمی شوند.
اگر کسی نام تجاری شما را نمی شناسد، آن را در پایان تگ عنوان صفحات قرار دهید. ولی اگر یک برند مشهور می باشید، نام برند خود را در اول تگ عنوان قرار دهید.

تگ های H1

تفاوت بین یک تگ H1  و تگ عنوان صفحه: تگ عنوان در نتایج جستجو ظاهر می شود ولی تگ H1 چیزی است که بازدیدکنندگان در صفحه می بینند. تیتر یا نام وب سایت ها در اکثر مواقع با تگ H1 نوشته می شوند.
ذکر مواردی در مورد تگ H1:
۵- کلمات کلیدی مورد نظر شما باید در تگ H1 باشند.
۶- تگ H1 وب سایت شما می تواند متفاوت از تگ عنوان صفحه باشد. لازم نیست که محتوای هر دو یکی باشد.
۷- فقط یک تگ H1 در صفحه استفاده کنید.
۸- در قسمت مقالات خود از یک نظم نزولی تگ های H1 تا H6  استفاده نمایید.
۹- تگ های H2 و H3 نیز شامل کلمات کلیدی مرتبط باشند. اهمیت تگ ها به ترتیب نزولی می باشد. یعنی تگ H1 از اهمیت و ارزش بالاتری نسبت به تگ H6 برخوردار است.

تگ توضیحات (Meta Description)

۱۰- یک متا تگ توضیحات (Meta Description) باید مختصری از محتوای صفحه باشد. گوگل اعلام کرده است که تگ توضیحات یک سیگنال رتبه بندی نتایج می باشد. تگ توضیحات نیز تاثیر بسیاری بر نرخ کلیک سایت خواهد گذاشت.
از کلمات کلیدی خود در تگ توضیحات استفاده نمایید. همچنین توضیحات صفحه باید قابل خواندن و حداکثر دارای ۱۶۰ کاراکتر باشد. همچنین توضیحات صفحات نباید تکراری باشند.

در مقالات بعدی در مورد دیگر عوامل رتبه بندی سایت در نتایج جستجو صحبت می کنیم.

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش سوم: محتوای با کیفیت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری

منبع: searchenginewatch

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *