استراتژی و به روز رسانی محتوا

google

تاثیر به روزرسانی و استراتژی محتوا بر سئو سایت

تاثیر به روزرسانی و استراتژی محتوا بر سئو سایت

ماندن با تمرکز بر کیفیت

ماندن در صدر نتایج برتر موتور جستجو گوگل تنها با تمرکز بر کیفیت محتوا موضوع بحث این مقاله می باشد.
موضوع این مقاله در مورد چگونگی حفظ و ارتقا رتبه وب سایت در نتایج موتور جستجو گوگل می باشد که راه حل آن تمرکز بر روی کیفیت محتوا، به روزرسانی مطالب، بک لینک با کیفیت و ریسپانسیو بود وب سایت می باشد.

مقاله نویس Jim Yu به بررسی چگونگی به روزرسانی متعدد الگوریتم های گوگل در طول سال های بهینه سازی موتورهای جستجو پرداخته است. این اطلاعات می تواند شما را از تغییرات الگوریتم ها در طول این سال ها با خبر کند و همچنین یک سرنخی برای آنچه ممکن است در آینده اتفاق بیافتد به شما بدهد.

گوگل برای اولین بار در سال ۱۹۹۸ راه اندازی شد و در طول این سال ها این شرکت به طور مداوم الگوریتم های خود را بهبود می بخشد که بهترین نتایج جستجو را به کاربرانش نمایش دهد.

درطول این سال ها، بسیاری از به روزرسانی های الگوریتم گوگل تلاش برای شناسایی محتوای اسپم و بی کیفیت می باشد که آن ها را در نتایج جستجو هدف قرار داده اند.

تمرکز بر محتوای باکیفیت و تجربه کاربر، بهترین راه برای اطمینان از بهینه سازی وب سایت خود برای موتورهای جستجو (SEO) است.

در ادامه مروری بر روی الگوریتم های گوگل در سال گذشته، حال و آینده و تاثیر آن بر روی سئو سایت می اندازیم.

پاندا

الگوریتم پاندا

به روزرسانی الگوریتم پاندا در فوریه ۲۰۱۱ انجام شد. هر چند از آن زمان بارها به روز شده است. اصول این به روزرسانی به گونه ای طراحی شده است که وب سایت های با محتوای بی کیفیت رتبه خوبی در نتایج موتور جستجو ندارند و گوگل از رتبه بندی آن ها در موتور جستجو جلوگیری می کند.
سایت هایی که دارای محتوای تکراری و تبلیغات بیش از حد در سایت خود دارند، اغلب مجازات پاندا را تجربه کرده اند.
اخیرا اعلام شده که پاندا به عنوان هسته الگوریتم رتبه بندی گوگل شناخته شده است.
محتوای وب سایت شما باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد. همچنین اگر وب سایت شما دارای صفحاتی با محتوای بی کیفیت است هر چه زودتر به بهبود کیفیت آن صفحات بپردازید و هیچ گاه آن مطالب بی کیفیت را حذف نکنید و به جای حذف آن ها را به روز کنید.
به خاطر داشته باشید که کیفیت از طول محتوا اندازه گیری نمی شود و شما نمی توانید صفحات بی کیفیت خود را با اضافه کردن متن بیشتر بهبود ببخشید. محتوای کوتاه یا بلند مهم نمی باشد، مهم این است که آن صفحه اطلاعات مورد نیاز کاربر را داشته و نیاز او را برطرف نماید.
کیفیت محتوا در وب سایت مهم تر از کمیت است.


پنگوئن

پنگوئن

به روزرسانی پنگوئن یک سال پس از پاندا در آوریل ۲۰۱۲ انجام شد. این به روزرسانی تا حد زیادی در هدف قراردادن لینک های اسپم متمرکز شده است. به نظر می رسد گوگل از لینک ها به عنوان یک سیگنال قدرتمند برای شهرت وب سایت نام می برد. گرفتن لینک از دیگر وب سایت ها در تعیین رتبه بندی بسیار تاثیرگذار است.
الگوریتم پنگوئن، به وب سایت هایی که بک لینک های با کیفیت دارند، رتبه می دهد. بسیاری از وب سایت ها برای گرفتن بک لینک بیشتر از روش مصنوعی استفاده کردند و تعداد بسیاری بک لینک بی کیفیت خریداری کردند. با خرید بک لینک مصنوعی، وب سایت شان توسط گوگل جریمه شد و رتبه وب سایت در نتایج گوگل کاهش پیدا کرد.
گوگل تاکید می کند که بک لینک هایی که برای وب سایت خود ایجاد می کنید باید طبیعی باشند و باکیفیت.
برای ایجاد بک لینک باکیفیت کارهای زیادی می توان انجام داد. مانند فعالیت در شبکه های اجتماعی و ارسال پست مهمان در وب سایت های با کیفیت و … .

مرغ مگس خوار

مرغ مگس خوار

به روزرسانی مرغ مگس خوار در تابستان سال ۲۰۱۳ انجام شد. این الگوریتم برای بهبود قابلیت جستجو معنایی گوگل طراحی شده است. این به روزرسانی برای کمک به پاسخ گوگل به کاربران خود طراحی گردیده است.
الگوریتم پاندا و پنگوئن تاثیر مستقیمی بر روی سئو سایت دارند ولی الگوریتم مرغ مگس خوار تاثیر مستقیمی ندارد. این الگوریتم روی بهینه سازی پرس و جوهای کاربران کار می کند. گوگل با استفاده از الگوریتم مرغ مگس خوار می تواند نتایج خود را بهبود بخشد و براساس خواسته های کاربر سعی می کند بهترین نتیجه را نمایش دهد.
با استفاده از مشخص کردن نیازهای کاربران در موتور جستجو گوگل و به کارگیری آن ها در محتوای خود می توانید وب سایت خود را در نتایج برتر موتورهای جستجو گوگل قرار دهید و تمرکز خود را بر روی کلمات کلیدی در محتوای صفحات خود قرار دهید.

واکنشگرا بودن وب سایت

ریسپانسیو بودن وب سایت برای سئو سایت

ریسپانسیو و واکنشگرابودن وب سایت برای موتور جستجو گوگل بسیار حائز اهمیت است. گوگل به وب سایت هایی که ریسپانسیو نباشد و در تمامی گجت های الکترونیکی به خوبی نمایش داده نشود امتیاز نمی دهد و رتبه وب سایت را در نتایج ارتقا نمی دهد.
اکثر کاربران از تلفن های هوشمند خود و یا تبلت ها برای وبگردی استفاده می کنند. پس اگر وب سایت شما در این دستگاه ها به خوبی نمایش داده نشود و ریسپانسیو نباشد، کاربر سریعا وب سایت شما را ترک خواهد کرد که این تاثیر منفی بر روی سئو سایت شما خواهد گذاشت. در مقالات بعدی در مورد ریسپانسیو بودن وب سایت ها بیشتر توضیح خواهیم داد.
متخصصین سئو و بازاریابان محتوا برای طراحی وب سایت باید عوامل زیر را درنظر بگیرند:
• طراحی پاسخگو یا ریسپانسیو بودن وب سایت
• داشتن ناوبری ساده برای کاربران
• طراحی کاربرپسند و اجتناب از طراحی نامناسب اجزای سایت مانند طراحی خیلی بزرگ دکمه ها و …

به روز رسانی کیفیت

در طول این چند سال که گوگل الگوریتم های خود را به روز کرده است، کیفیت وب سایت تاثیر بسیار زیادی بر روی رتبه بندی وب سایت ها خواهد گذاشت.
وب سایت هایی که از تجربه کاربری و محتوای باکیفیت برخوردار بودند از سوی گوگل پاداش گرفتند و رتبه وب سایت آن ها در نتایج موتور جستجو افزایش یافت و وب سایت هایی که از تبلیغات زیاد استفاده می کنند و محتوای تولید شده بی کیفیت می باشند، به احتمال زیاد توسط گوگل جریمه شده اند.
به هر حال سعی نمایید مطالب وب سایت خود را به روز رسانی کنید تا از جریمه شدن توسط گوگل دور بمانید.

به طور کلی برای بهبود رتبه وب سایت خود در نتایج موتور جستجو گوگل طبق این مقاله باید موارد زیر را رعایت کنید:
• ارائه محتوای با کیفیت. ارائه محتوا منحصر به فرد و قرار ندادن بیش از حد کلمات کلیدی در محتوا
• بهینه سازی وب سایت برای کاربر. با استفاده از تجربه و اطلاعات مورد نیاز وب سایت خود را به گونه ای طراحی نمایید که تمامی نیازهای کاربران را پاسخ دهد. سرعت وب سایت بالا باشد.
• ایجاد بک لینک طبیعی به جای خرید بک لینک به روش مصنوعی. تمرکز بر روی منابع با کیفیت برای گرفتن بک لینک.

منبع: searchengineland

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *