راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش هفتم: سیگنال های سطح سایت

thinkstockphotos

سیگنال های سطح سایت و سئو

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش هفتم: سیگنال های سطح سایت

در مقاله قبلی در مورد اعتماد، اعتبار و تخصص محتوای وب سایت و همچنین درج محتوای باکیفیت صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم شما را با سیگنا های سطح سایت که بر سئو سایت تاثیر گذار است بحث کنیم.

۱- HTTPS 

HTTPS یک لایه اضافی امنیتی به پروتکل استاندارد HTTPS با رمز نگاری در SSL اضافه می کند که در وب سایت های HTTPS امنیت بالایی ایجاد می کند و هک شدن این وب سایت ها بسیار سخت است.
گوگل می خواهد که برای امن نگه داشتن وب سایت ها از پروتکل HTTPS استفاده نمایند که این خود یکی از عوامل رتبه بندی گوگل به حساب می آید. استفاده از HTTPS در وب سایت ها رو به افزایش است و گوگل استفاده از آن ها به عنوان یکی از سیگنال های رتبه بندی در نظر می گیرد. ولی تاثیر آن بسیار کم است.
با توجه به MOZ، تا سال ۲۰۱۶ وب سایت های HTTPS بیش از ۳۰ درصد می شوند که در نتایج جستجو نمایش داده می شوند. 

آمار HTTPS

۲- سرعت سایت

حجم و سرعت بارگذاری صفحات سایت خود را بررسی نمایید. برای بررسی و تست سرعت و حجم صفحات خود می توانید از developers.google و Gtmetrix و … استفاده نمایید. سرعت سایت یکی از مهمترین عوامل رتبه بندی در نتایج موتور جستجو گوگل می باشد. بنابراین توصیه می شود که تا جایی که می توانید حجم صفحات سایت خودرا کاهش دهید تا سرعت بارگذاری صفحات وب سایت تان افزایش نماید.

۳- Mobile friendliness

وب سایت هایی که Mobile friendliness و یا همان ریسپانسیو یا واکنش گرا می باشند، در سئو سایت موفق تر و از رتبه بالاتری نسبت به دیگر سایت ها برخوردار می باشند.
راه های بسیاری وجود دارد که گوگل استفاده از آن ها را توصیه نمی کند. چون که باعث کاهش بارگذاری صفحات سایت و حجم آن ها می شود. این عناصر و یا راه ها عبارتند از:
* استفاده از فلش
* استفاده از فونت بزرگ
* صفحات پاپ اپ

۴- نقشه سایت (Sitemap)

در مقالات قبلی در مورد نقشه سایت و تاثیر آن بر سئو سایت صحبت کردیم. 
اطمینان حاصل نمایید که در وب سایت خود از هر دو فرمت XML و HTML برای نقشه سایت استفاده شده باشد. نقشه سایت به گوگل کمک خواهد کرد که راحت تر صفحات وب سایت شما را ایندکس نماید و تغییرات داخل صفحات را به راحتی تشخیص دهد تا با این کار زمان کمتری برای بررسی سایت توسط ربات های گوگل صرف شود. بسیاری از CMS ها مانند وردپرس، برای اضافه کردن نقشه سایت تنها با اضافه کردن یه افزونه این کار انجام می شود.

۵- Schema markup

شما می توانید با استفاده از Schema markup سایت خود را برای ماشین های کند ذهن، ساده کنید.
Schema مجموعه ای از اطلاعات کوچک و تعیین شده هستند که در سایت قرار می گیرند . این روش از نشانه گذاری کار تجزیه و تحلیل اطلاعات سایت را برای ربات های موتورهای جستجو ساده تر می کند که این که یکی از عوامل رتبه بندی در نتایج موتورهای جستجو است و باعث بهبود رتبه سایت می شود.

۶- صفحات AMP

در مقالات قبلی سئو سایت در مورد AMP بسیار صحبت کردیم. حتی در یکی از این مقالات یعنی "AMP چیست و چه تاثیری در سئو دارد" در این مورد بسیار بحث کردیم. برای کسب اطلاعات بیشتر می توانید به مقالات قبلی AMP نیز مراجعه نمایید.

۷- لینک به سایت های مرجع

لینک دهی به سایت های مرتبط با رتبه بالا باعث ایجاد یک سیگنال اعتماد برای وب سایت تان می شود. برای معتبر بودن محتوای وب سایت خود می توانید به سایت های مرجع لینک دهید تا در رتبه سئو سایت شما نیز تاثیر مثبت داشته باشد.

۸- لینک های خروجی بیش از حد

بارگذاری یک صفحه وب با لینک های بسیار می تواند قابلیت خوانایی صفحه را کاهش دهد. به خصوص اگر لینک ها با محتوای صفحه فاقد ارتباط باشند.

۹- تعداد صفحات سایت

یک سایت بزرگ با صفحات باکیفیت بسیار زیاد، رتبه و ارزش بالاتری نسبت به سایت های چند صفحه ای دارند. پس انتشار محتوای باکیفیت داخل وب سایت و ایجاد صفحات بسیار زیاد، باعث جلب اعتماد گوگل نسبت به آن سایت می شود.

۱۰- خرابی سایت

اگر وب سایت شما به طور مداوم به دلیل تعمیرات و یا نگه داری سرور دچار خرابی شده، این مسئله می تواند رتبه سایت شما سخت تحت تاثیر قرار دهد. پس بسیار مهم از که شما از یک میزبانی هاست خوب و بدون مشکل استفاده نمایید.

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش سوم: محتوای با کیفیت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش ششم: اعتماد، اعتبار و تخصص
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش هشتم: لینک های داخلی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش نهم: لینک های خارجی

 

منبع: searchenginewatch

دیدگاه ها بسته شده است