راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش هشتم: لینک های داخلی

internal-links-seo-bestpractices

لینک های داخلی و سئو

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش هشتم: لینک های داخلی

در مقاله قبلی در مورد تاثیر سیگنال های موجود در سطح سایت که بر سئو سایت تاثیر مثبت می گذارد، صحبت کردیم. در این مقاله قصد داریم شما را در مورد لینک های داخلی آشنا کنیم و تاثیر گذاری آن ها را بر روی سئو سایت بررسی نماییم.


یک پیوند و یا لینک داخلی چیست؟

ارتباط داخلی بین صفحات مختلف در یک وب سایت با لینک دهی کلمات را لینک داخلی گوشند که باعث ایجاد یک ارتباط با صفحات مختلف یک وب سایت می شود.
لینک دهی و یا ارتباط داخلی دارای مزایای بسیاری است که می تواند به بهبود سایت شما در سئو سایت کمک نماید.
از جمله مزایای لینک های داخلی می توان به موارد زیر اشاره نمود:
۱- لینک های داخلی می تواند به مخاطبین سایت برای رفتن به قسمت های مختلف سایت کمک نماید.
۲- لینک های داخلی می تواند مخاطبین و کاربران را در سایت نگه دارد. البته اگر لینک های داخلی مرتبط باشند.
۳- با قرار دادن قسمت های همچون مطالعه بیشتر، مطالب مرتبط و … می توان یک ارتباط بین مطالب سایت ایجاد نمود و کاربر را در سایت نگه داشت. با انجام این کار Bounce Rate سایت نیز کاهش می یابد.
۴- لینک های داخلی به ایندکس شدن مطالب جدید و به روز شده در نتایج موتور جستجو گوگل و همچنین خزیدن ربات های گوگل در سایت کمک بسیاری می کند.
۵- صفحاتی که لینک های داخلی بیشتری به سوی آن صفحات است، از اهمیت بالاتری نسبت به دیگر صفحات برخوردار هستند.
۶- یکی از دلایل بالارفتن page authority صفحات وب، لینک های داخلی است.
۷- ارتباط داخلی بین صفحات یکی از چند روش مهم برای ارجاع مخاطبین به صفحات مهم وب سایت است.
۸- اگر لینک های خراب و شکسته در مطالب خود به کار ببرید باعث پایین آمدن کیفیت صفحات و کاهش اعتماد کابران نسبت به سایت شما می شود.
 
Anchor text

۹- با استفاده از Anchor text می توان به بهبود رتبه بندی کلمات کلیدی خود در نتایج جستجو گوگل کمک کرد.

Hub Pages

۱۱- با ایجاد Hub Pages و یا صفحات توپی شما می توانید یک دسته بندی جدا برای مطالب مرتبط خود ایجاد نمایید. با انجام این کار در یک دسته بندی خاص تمامی مطالب مرتبط با هم گردآوری می شوند.

امیدوارم که با مطالعه این مقاله بتوانید در لینک دهی های داخلی وب سایت خود موفق عمل نمایید و تاثیر مثبت آن را بر روی سایت خود مشاهده نمایید.

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش سوم: محتوای با کیفیت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش ششم: اعتماد، اعتبار و تخصص
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش هفتم: سیگنال های سطح سایت
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش نهم: لینک های خارجی

منبع: searchenginewatch

دیدگاه ها بسته شده است