راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش ششم: اعتماد، اعتبار و تخصص

e-a-t

تاثیر اعتماد، اعتبار و تخصص محتوا در سئو

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش ششم: اعتماد، اعتبار و تخصص

در بخش پنجم در مورد محتوای تکراری صحبت کردیم که تاثیری مثبتی بر روی سئو سایت می گذارد. در این مقاله سیگنال های اعتماد، تخصص که کیفیت صفحات را در رتبه بندی گوگل تعیین می کند، بحث می کنیم.

رتبه بندی کیفیت صفحات

در سال گذشته، گوگل در یکی از اسناد خود در مطلبی در مورد ارزیابی کیفیت صفحات وب سایت و رتبه بندی آن ها در نتایج جستجو منتشر کرد. مهمترین عوامل رتبه بندی صفحات گوگل در نتایج جستجو از دید گوگل عبارتند از:
• کیفیت محتوای اصلی و حجم محتوا
• اطلاعات وب سایت: اطلاعاتی در مورد مسئولین وب سایت
• اعتبار وب سایت
• تخصص، معتبر بودن، اعتماد
ما در حال حاضر در این مقاله در مورد اعتماد، اعتبار و تخصص محتوای صفحات صحبت می کنیم.


معتبر بودن (Authority)

معتبر بودن یک محتوا و یا مقاله تاثیر بسیاری در جذب اعتماد مخاطبین نسبت به سایت است. همچنین ذکر کردن نام منبع در اعتبار بخشیدن به مقاله بسیار موثر می باشد. 
قدرت و صلابت اقتدار خود را در انتشار محتوا و صفحات با کیفیت نشان دهید.

معماری سایت

۱- وب سایت ها نیاز به یک معماری منطقی دارند. صفحه اصلی باید در همه مناطق وب سایت در دسترس باشد و همه دسته ها، زیر شاخه ها و ناوبری باید به درستی انتخاب شوند.
۲- قسمت جستجو برای یک وب سایت الزامی می باشد و کاربران از طریق قسمت جستجو در سایت بهتر می توانند به اطلاعات خود دست پیدا نمایند. همچنین برای تجربه کاربری یا UX نیز مهم است.
۳- تمامی بخش های مهم باید از طریق منوی اصلی در دسترس باشند. همچنین همه صفحات وب باید از دسته بندی مناسب و برچسب های مربوطه برخوردار باشند.

معرفی

۴- وب سایت شما برای برقراری تماس با کاربران باید دارای ایمیل، آدرس کسب و کار، شماره تلفن و دیگر اطلاعات تماس باشد.
۵- صفحه اطلاعات تماس شما باید با WHOIS شما مطابقت داشته باشد.
۶- صفحه درباره ما توضیح اهداف وب سایت شما را مشخص می نماید و به بازدیدکنندگان و مخاطبین وب سایت کمک بسیاری خواهد کرد.
۷- در هر صفحه وب باید مشخص شود که مسئول وب سایت چه کسی است؟ فرد، سازمان و…
همچنین نویسنده محتوای سایت باید مشخص شود که چه کسی است


اعتماد

۸- اگر شما یک کسب و کار دارید، می توانید با راه اندازی یک وب سایت، مطالب و اطلاعات خود را داخل آن قرار دهید و مخاطبین مورد نیاز خود را جذب سایت نمایید. با به روز نگه داشتن مطالب سایت، شما به کاربران سایت خود نشان داده اید که یک وب سایت قابل اعتماد در کسب و کار خود دارید.
۹- برای جلب اعتماد کاربران به سایت می توانید از منابع معتبری برای محتوای سایت خود استفاده نمایید و نام آن منابع را در سایت ذکر نمایید تا اعتماد کاربران نسبت به سایت افزایش یابد.

تخصص

۱۰- اگر شما ادعا می کنید که وب سایت شما یک سایت کاملا تخصصی است، پس شما بهتر است که از کارشناسان متخصص برای محتوای وب سایت خود استفاده نمایید. حتی اگر وب سایت شما یک سایت سرگرمی و یا مد می باشد باید از متخصصان برای درج محتوا داخل سایت استفاده نمود.
برای نمونه: برای درج محتوای پزشکی داخل یک سایت پزشکی باید از یک متخصص در همان زمینه استفاده شود تا محتوایی نامناسب داخل سایت قرار نگیرند.


با تخصص، اعتماد و اعتبار می توانید یک وب سایت موفق برای خود داشته باشید. با این سه عامل نیز به موفقیت در سئو سایت نیز دست می یابید.

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش اول: عوامل درون صفحه
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش دوم: کلمات کلیدی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش سوم: محتوای با کیفیت

راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش چهارم: به روز بودن محتوا
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش پنجم: محتوای تکراری
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش هفتم: سیگنال های سطح سایت
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش هشتم: لینک های داخلی
راهنمای عوامل رتبه بندی گوگل – بخش نهم: لینک های خارجی

منبع: searchenginewatch

Support