بازاریابی موتورهای جستجو (SEM) چیست ؟

SEM-01

SEM-01

SEM چیست؟

 SEM مخفف عبارت (Search Engine Marketing) به معنای فرایند کسب ترافیک وب سایت با خرید تبلیغات در موتورهای جستجو است.

مترادف ها و کلمات اختصاری SEM

 “بازاریابی موتورهای جستجو” یک بار به عنوان یک اصطلاح کلاهبرداری شده بود که شامل هر دوی  (SEO (search engine optimization و فعالیت های جستجوی پولی می شد. با گذشت زمان، صنعت به اختصار SEM برای ارجاع صرفا به جستجوی پولی اشاره دارد.

در سایت Search Engine Land، معمولا از SEM و  یا «جستجوی پولی» برای ارجاع به لیستهای پرداخت استفاده شده است، با مدت طولانی تر از واژه بازاریابی جستجو search marketing که برای استفاده از SEO و SEM استفاده میشود. در زیر برخی از رایج ترین واژه ها نیز برای اشاره به فعالیت های SEM استفاده می شود:

  • Paid search ads (تبلیغات جستجوی پولی)
  • Paid search advertising (تبلیغات جستجوی پولی)
  • CPC (هزینه هر کلیک)
  • CPM (هزینه برای هر هزار آگهی): اکثر تبلیغات جستجو بر اساس CPC / PPC فروخته می شود، اما بعضی از گزینه های تبلیغاتی نیز می تواند بر اساس CPM فروخته شود.
  • PPC (پرداخت برای هر کلیک)

PPC (پرداخت برای هر تلفن): برخی از تبلیغات، به ویژه آن ها که به کاربران جستجوی تلفن همراه ارائه می شوند، ممکن است از تعداد کلیک هایی که به تماس مستقیم از یک گوشی هوشمند منجر شده اند، متهم شوند.

SEM برای مبتدیان

Google AdWords توسط بسیاری از  محبوب ترین پلت فرم جستجو که توسط بازاریابان جستجو استفاده می شود، به دنبال Bing Ads (تبلیغات Bing) است که بخش قابل توجهی از تبلیغات در یاهو را نیز در اختیار دارد. فراتر از آن، تعدادی از پلت فرم های دوم PPC و همچنین گزینه های تبلیغاتی PPC در شبکه های اجتماعی مهم وجود دارد.  علاوه بر پوشش عمومی روند پرداخت جستجو، شما می توانید آخرین اخبار در مورد SEM و راهنمایی مفید برای شروع با تبلیغات PPC در سیستم عامل های بازاریابی عمده را در زیر پیدا کنید:

هر پلت فرم راهنما، راهنمایی و آموزش مفید خود را ارائه می دهد. یکی دیگر از منابع مبتدی گوگل   Insider’s Guide To AdWords است. از آنجا که راهنمای اخیر در سال ۲۰۰۸ به روز شد، Google AdWords UI(رابط کاربری) تغییر کرده است، همراه با چندین ویژگی، اما راهنما هنوز هم می تواند مقدمه مفید ارائه دهد.

در سال ۲۰۱۴، Google AdWords یک ویدیو جدید درباره نحوه کار مزایده های  AdWord PPC منتشر کرد.

نکات و تاکتیک های تبلیغاتی پرداخت برای هر کلیک

در سایت Search Engine Land،  اطلاعات تبلیغاتی و اخبار تبلیغاتی پولی به روش های مختلفی ارائه شده است:

All PPC News & Articles   شامل ویژگی های محصول تأیید شده و اطلاعیه ها از پلت فرم های تبلیغاتی اصلی تحت پوشش توسط کارکنان سرمقاله این سایت، به علاوه تحلیل کارشناس و مشاوره دنیای واقعی از شبکه همکاران این سایت است.

How To: Paid Search  بخشی از این سایت است که به نکات و تاکتیک های عملی در مورد تبلیغات جستجوی پولی اختصاص داده شده است.

Search Ads Archives: این قسمت از Search Engine Land مجموعه ای از تمام داستان های این سایت در موضوع جستجوی پولی است. در اینجا، زیر مجموعه های اضافی برای موضوعات خاص در بازاریابی جستجوی پولی آورده می شود از جمله:

جستجوی بیشتر منابع بازاریابی :

SEM-02

در سرمقاله سایت Marketing Land   موضوعات مرتبط در بازاریابی دیجیتال، تبلیغات اجتماعی و جستجو پوشش داده شده است از جمله:

در انبار دیجیتال بازاریابی، بازرس تحقیق شرکت مادر این سایت، آرشیو  PPC / Paid Search presentations   در وب سایت های موجود در صورت تقاضا، به هر کسی، به صورت رایگان وجود دارد.

شما همچنین می توانید به صورت مبتدی  تکنیک های پیشرفته PPC در کارگاه های بازاریابی جستجوی پولی و جلسات عمومی در سری کنفرانس های این سایت را یاد بگیرید. Search Marketing Expo

اخبار و مشاوره SEM  به صندوق پستی شما ارسال می شود

ثبت نام کنید در weekly SEM and daily SearchCap newsletters برای دریافت آخرین اخبار PPC از تیم گزارشگری سایت و از Search Engine Land ،Marketing Land  و دیگر منابع قابل اعتماد در سراسر وب.

منبع: searchengineland.com

1 دیدگاه

  1. Milana Travis می‌گه:

    Thank you very much for your blog.

    I enjoyed reading this article.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

WordPress spam blocked by CleanTalk.